Upotreba otvorenih obrazovnih sadržaja u hrvatskoj akademskoj zajednici (CROSBI ID 665104)
Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Krelja Kurelović, Elena
hrvatski
Upotreba otvorenih obrazovnih sadržaja u hrvatskoj akademskoj zajednici
Predstavit će se rezultati istraživanja kojemu je cilj utvrditi učestalost korištenja otvorenih obrazovnih sadržaja (OER) kod članova hrvatske akademske zajednice, te identificirati što utječe na uporabu OER-a. Reprezentativni uzorak činilo je 425 ispitanika sa svih 7 javnih hrvatskih sveučilišta. Korištenje otvorenih obrazovnih sadržaja je umjereno pošto se prosječni odgovori ispitanika kreću u rasponu od 2, 77 do 3, 38 (na skali od 1=nikada do 5=vrlo često). Najmanje ispitanika koristi OER u nastavi (23%), a najviše za vlastito usavršavanje (43%). Polovica ispitanika (48%) dijeli vlastite nastavne materijale, međutim ne nužno pod Creative Commons licencom, a 35% njih prilagođava odabrane OER potrebama nastave. Navedeni rezultati podudaraju se s istraživanjem provedenim na uzorku 2.144 fakulteta u SAD-u koje pokazuje da članovi fakulteta različito razumijevaju OER, često ne dovode u vezu OER i Creative Commons licence i vrlo malo ga koriste u nastavi. Članovi hrvatske akademske zajednice izrazili su spremnost da u sljedećih godinu dana pronađu kvalitetne OER iz područja kojim se bave (51%), prilagode odabrane OER potrebama nastave koju izvode (46%), uključe OER u svoju nastavu (45%), te svoje nastavne materijale podijele uz Creative Commons licence (27%). Na korištenje i namjeru korištenja OER-a najjače utječu norme ponašanja prema otvorenom dijeljenju znanja i otvorenim obrazovnim sadržajima, stavovi i percepcija OER-a, te postojanje institucijske OER politike, što sve zajedno čini OER kulturu. Značajan utjecaj imaju još i očekivani učinak (korisnost) OER-a, te jednostavnost uporabe OER-a.
otvoreni obrazovni sadržaji, Creative Commons licence, visoko školstvo, OER kultura
nije evidentirano
engleski
Use of Open Educational Resources in the Croatian Accademic Community
nije evidentirano
Open Educational Resources, Creative Commons licences, higher education, OER culture
nije evidentirano
Podaci o prilogu
53-53.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Dani e-infrastrukture, Srce DEI 2018, Izazovi (ne)otvorenosti
Bekić, Zoran ; Golubić, Kruno ; Kučina Softić, Sandra ; Pavičić, Vlasta ; Rako, Sabina
Zagreb: Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu (Srce)
978-953-8172-11-3
Podaci o skupu
Dani e-infrastrukture - DEI 2018
predavanje
11.04.2018-12.04.2018
Zagreb, Hrvatska