Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Upotreba otvorenih obrazovnih sadržaja u hrvatskoj akademskoj zajednici (CROSBI ID 665104)

Prilog sa skupa u zborniku | prošireni sažetak izlaganja sa skupa

Krelja Kurelović, Elena Upotreba otvorenih obrazovnih sadržaja u hrvatskoj akademskoj zajednici // Dani e-infrastrukture, Srce DEI 2018, Izazovi (ne)otvorenosti / Bekić, Zoran ; Golubić, Kruno ; Kučina Softić, Sandra et al. (ur.). Zagreb: Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu (Srce), 2018. str. 53-53

Podaci o odgovornosti

Krelja Kurelović, Elena

hrvatski

Upotreba otvorenih obrazovnih sadržaja u hrvatskoj akademskoj zajednici

Predstavit će se rezultati istraživanja kojemu je cilj utvrditi učestalost korištenja otvorenih obrazovnih sadržaja (OER) kod članova hrvatske akademske zajednice, te identificirati što utječe na uporabu OER-a. Reprezentativni uzorak činilo je 425 ispitanika sa svih 7 javnih hrvatskih sveučilišta. Korištenje otvorenih obrazovnih sadržaja je umjereno pošto se prosječni odgovori ispitanika kreću u rasponu od 2, 77 do 3, 38 (na skali od 1=nikada do 5=vrlo često). Najmanje ispitanika koristi OER u nastavi (23%), a najviše za vlastito usavršavanje (43%). Polovica ispitanika (48%) dijeli vlastite nastavne materijale, međutim ne nužno pod Creative Commons licencom, a 35% njih prilagođava odabrane OER potrebama nastave. Navedeni rezultati podudaraju se s istraživanjem provedenim na uzorku 2.144 fakulteta u SAD-u koje pokazuje da članovi fakulteta različito razumijevaju OER, često ne dovode u vezu OER i Creative Commons licence i vrlo malo ga koriste u nastavi. Članovi hrvatske akademske zajednice izrazili su spremnost da u sljedećih godinu dana pronađu kvalitetne OER iz područja kojim se bave (51%), prilagode odabrane OER potrebama nastave koju izvode (46%), uključe OER u svoju nastavu (45%), te svoje nastavne materijale podijele uz Creative Commons licence (27%). Na korištenje i namjeru korištenja OER-a najjače utječu norme ponašanja prema otvorenom dijeljenju znanja i otvorenim obrazovnim sadržajima, stavovi i percepcija OER-a, te postojanje institucijske OER politike, što sve zajedno čini OER kulturu. Značajan utjecaj imaju još i očekivani učinak (korisnost) OER-a, te jednostavnost uporabe OER-a.

otvoreni obrazovni sadržaji, Creative Commons licence, visoko školstvo, OER kultura

nije evidentirano

engleski

Use of Open Educational Resources in the Croatian Accademic Community

nije evidentirano

Open Educational Resources, Creative Commons licences, higher education, OER culture

nije evidentirano

Podaci o prilogu

53-53.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Dani e-infrastrukture, Srce DEI 2018, Izazovi (ne)otvorenosti

Bekić, Zoran ; Golubić, Kruno ; Kučina Softić, Sandra ; Pavičić, Vlasta ; Rako, Sabina

Zagreb: Sveučilišni računski centar Sveučilišta u Zagrebu (Srce)

978-953-8172-11-3

Podaci o skupu

Dani e-infrastrukture - DEI 2018

predavanje

11.04.2018-12.04.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Poveznice