Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Društvena odgovornost medija u izvještavanju o akcidentima i kriznim situacija (CROSBI ID 664938)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Perinić, Jadran ; Barović, Vladimir Društvena odgovornost medija u izvještavanju o akcidentima i kriznim situacija // Mediji i turizam - Media nad Tourism / Krpan, Tomislav ; Sušač, Vlado (ur.). Zadar: Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Svaučilišta u Zadru, 2010. str. 129-144

Podaci o odgovornosti

Perinić, Jadran ; Barović, Vladimir

hrvatski

Društvena odgovornost medija u izvještavanju o akcidentima i kriznim situacija

Sigurnost je temeljni preduvjet za realiziranje svake organizirane turističke djelatnosti u svjetu pa tako i u Hrvatskoj. Od napada na SAD 11. rujna 2001. godine dolazi do eskalacije kriznih situacija a mnoge tradicionalne turističke destinacije višestruko su ugrožene od prirodnih katastrofa, zaraznih bolesti i terorističkih napada što smo u radu naveli kao očigledne primjere negativnog utjecaja na turizam. Cilj rada bilo je utvrditi i analizirati krizne situacije kojima je turizam u Hrvatskoj realno ugrožen kao i sagledati što je sve potrebno za pripremu izvjestitelja za rad u krizama. Korištenjem genetičke, sintetičke i analitičke znanstvene metode u radu se definira model društvene odgovornosti medija u izvještavanju sa kriza i akcidenata u turističkim regijama. S jedne strane takvi događaji pobuđuju veliku pažnju i interes javnosti koja nastoji čim prije saznati sve bitne okolnosti događaja radi bolje orijentacije u svom društvenom habitusu. S druge strane, za masovne medije to je događaj od „prvorazredne važnosti“. Takve teme preko noći postaju medijskim „top temama“. Mediji na taj način obavljaju važnu društvenu funkciju informiranja javnosti pri čemu se često „zaboravlja“ da postoji i društvena odgovornost medija u takvim situacijama. Izvještavati o svakodnevnim rutinskim događajima nije isto što i izvještavati o događajima u kojima stradaju ljudski životi, njihova materijalna dobra, ili postoji prijetnja za sigurnost pojedinaca ili zajednice u budućnosti itd. Takvo izvještavanje s jedne strane traži osposobljene i stručne novinare koji poput novinara specijalista, kompetentno analiziraju i istražuju događaj, a javnost promptno izvještavaju o svim bitnim okolnostima događaja sukladno normama društveno odgovornog ponašanja medija u suvremenim društvima. Ova pitanja posebno dolaze do izražaja kad se izvještava o događajima koji nastaju u turističkim područjima. Objavljivanje neprovjerenih i nevjerodostojnih informacija u duhu senzacionalizma može imati pogubne, kako kratkoročne tako i dugoročne negativne posljedice po turistički sektor u regijama kojima je to nerijetko, ako ne jedina, a ono jedna od važnijih gospodarskih grana. Iz navedenih razloga u radu iznosimo preporuke za pripremanje izvjestitelja sa kriznih područja te predstavljamo način operativnog djelovanja medija u turističkim područjima. Stavlja se akcent na značaj i ulogu lokalnih i regionalnih elektroničkih i tiskanih medija kao nositelja ukupne proizvodnje programskih sadržaja koji se upućuju konzumentima informacija.

mediji, krizne situacije, izvještavanje, društvena odgovornost, turizam

nije evidentirano

engleski

Social responsibility of media in reporting accidents and crisis

nije evidentirano

media, crisis situation, reporting, social responsibility, tourism

nije evidentirano

Podaci o prilogu

129-144.

2010.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Mediji i turizam - Media nad Tourism

Krpan, Tomislav ; Sušač, Vlado

Zadar: Odjel za turizam i komunikacijske znanosti Svaučilišta u Zadru

978-953-7237-47-9

Podaci o skupu

Mediji i turizam

poster

20.03.2010-22.03.2010

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Povezane osobe




Informacijske i komunikacijske znanosti, Interdisciplinarne društvene znanosti