Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Integracija djece s poteškoćama u razvoju: istraživanje na području grada Splita (CROSBI ID 664931)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Lončar, Marija ; Šuljug Vučica, Zorana ; Horvatić, Matea Integracija djece s poteškoćama u razvoju: istraživanje na području grada Splita // Unapređenje kvalitete života djece i mladih / Nikolić, M. (ur.). 2013. str. 519-532

Podaci o odgovornosti

Lončar, Marija ; Šuljug Vučica, Zorana ; Horvatić, Matea

hrvatski

Integracija djece s poteškoćama u razvoju: istraživanje na području grada Splita

Autorice polaze od pokreta inkluzije iz kojega proizlazi danas općenito prihvaćen socijalni model, koji stavlja naglasak na ljepotu različitosti, a cilj koji se inkluzijom treba postići jest međusobno uvažavanje upravo tih različitosti. Poteškoće u razvoju i različitost nisu odlučujući faktori koji utječu na kvalitete i ambicije pojedinog djeteta, već je društvo to koje mu nameće ograničenja. Stoga je djeci s poteškoćama za postizanje svog punog potencijala, potrebna afirmacija vlastite društvene zajednice i zadovoljenje temeljnih životnih potreba, kao što su osjećaj pripadnosti, samopoštovanje, pravo na obrazovanje, samoostvarenje i mnoge druge. Nadalje, napredak djece s poteškoćama u razvoju ovisit će o kvalitetnoj suradnji roditelja i institucija u njihovom odgoju i obrazovanju, a posljedično se neće osjećati izoliranima iz svoga okruženja. Sukladno tome, cilj ovog socio-empirijskog istraživanja je bio utvrditi stavove roditelja o prihvaćenosti djece s poteškoćama u razvoju u društvu, te stavova stručnjaka o integraciji i inkluziji, kao i prednostima koje donose. Anketirano je 86 roditelja i stručnjaka uključenih u rad s djecom s poteškoćama u razvoju. Rezultati istraživanja pokazuju da skrb obitelji, lokalne zajednice, udruga civilnog društva i društva općenito, podjednako doprinose različitim mjerama potpunije socijalne i radne integracije osoba s teškoćama u razvoju. Autorice zaključuju kako integracija djece s teškoćama u odgojno-obrazovne ustanove predstavlja temelj za stjecanje socijalnih i radnih kompetencija. U konačnici, ističu važnost usmjerenosti društvenih i obrazovnih trendova na potencijal osobe, a ne na njezin nedostatak, čime se ukazuje na važnost integriranja u sva područja društvenoga života, pa tako i na stvaranje kompetencija za kasniju integraciju na tržište rada i zapošljavanje.

djeca s poteškoćama u razvoju, odgojno-obrazovne ustanove, obitelj, udruge civilnog društva, integracija i inkluzija

nije evidentirano

engleski

Integration of children with developmental disabilities: research conducted in the city of ​​Split

nije evidentirano

children with disabilities, educational institutions, family, civil society, integration and inclusion

nije evidentirano

Podaci o prilogu

519-532.

2013.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Unapređenje kvalitete života djece i mladih

Nikolić, M.

Tuzla: Univerzitet u Tuzli, Edukacijsko rehabilitacijski fakultet i Udruženje za podršku i kreativni razvoj djece i mladih

1986-9886

Podaci o skupu

IV Međunarodna znanstveno-stručna konferencija ''Unapređenje kvalitete života djece i mladih''

predavanje

22.06.2013-23.06.2013

Split, Hrvatska

Povezanost rada

Sociologija