Značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi (CROSBI ID 421000)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Barišić, Franka
Restović, Ivana
hrvatski
Značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi
Prirodoslovlje, kao skup prirodnih znanosti, istražuje i opisuje prirodu, svijet žive i nežive tvari i kao takvo ima zadaću oblikovati svijest i spremnost pojedinca za djelovanje na materijalnu, intelektualnu i kulturnu okolinu u pitanjima vezanima za prirodoslovlje i prirodoslovne ideje. Usvajajujući prirodoslovna znanja, ovi pojedinci mogu razumijeti koncepcije o bitnim pojavama i procesima u prirodi, steći osnovnu prirodoslovnu pismenost te razviti vještine i odgojne vrijednosti koje su potrebne za život i rad na održiv način. Stjecanje temeljnih prirodoslovnih kompetencija važno je započeti već od najranijega djetinjstva, počevši od obiteljskoga okruženja, predškolskih ustanova i svih razina formalnoga i neformalnoga obrazovanja. Prirodoslovno obrazovanje u razrednoj nastavi započinje poučavanjem sadržaja nastavnoga predmeta Priroda i društvo, a učenici stjecanjem prirodoslovnih znanja i vještina dobivaju poticaj za istraživanje svijeta u kojemu žive, za eksperimentiranje kojim povećavaju sposobnost analiziranja i poimanja svijeta oko sebe, razvijaju intelektualne sposobnosti, uče se kritički i stvaralački promišljati i logički zaključivati. Suvremena nastava Prirode i društva podrazumijeva provođenje izvanučioničke nastave u kojoj učenici samostalno rješavaju probleme, aktivno sudjeluju u otkrivanju novih spoznaja, razvijaju socijalne i komunikacijske vještine, usvajaju moralne, estetske i druge vrijednosti i stavove. Izvanučionička nastava omogućuje korelaciju među sadržajima različitih nastavnih predmeta i ostvarivanje iskustvenoga učenja koje vodi do stvaranja trajnoga znanja. Kvalitetna izvanučionička nastava može se provesti u blizini škole, u zavičaju u kojem učenici žive. Učiteljima u Splitu, zbog svoga bogatoga i raznolikoga sadržaja i blizine ostatku grada Splita, Park šuma Marjan pruža izvrsnu podlogu za provođenje izvanučioničke nastave za prirodoslovno poučavanje i ostvarivanje ciljeva i zadaća, kako iz predmeta Priroda i društvo, tako i iz ostalih nastavnih predmeta . Park šuma Marjan zaštićena je zelena površina s bogatom prirodnom i kulturnom baštinom, obiluje brojnim biljnim i životinjskim vrstama, starim crkvicama, ustanovama, muzejima, plažama, parkovima. U ovom radu prikazano je značenje Park šume Marjan za prirodoslovno poučavanje u razrednoj nastavi. Cilj istraživanja bio je ispitati koliko se učitelji razredne nastave služe Park šumom Marjan za provođenje izvanučioničkih oblika nastave s naglaskom na poučavanje prirodoslovnih sadržaja. Istraživanje je provedeno anketnim upitnikom među 107 učitelja razredne nastave u Splitu. Rezultati pokazuju da učitelji u Splitu provode izvanučioničku nastavu u svome radu, da su održali izvanučioničku nastavu Prirode i društva u Park šumi Marjan i da imaju pozitivne stavove prema ovakvom tipu nastave. Većina učitelja, bez obzira na godine radnog staža, smatra izvanučioničku nastavu izuzetno korisnom, a Park šumu Marjan pogodnom za prirodoslovno poučavanje interdisciplinarnim pristupom i usvajanje sadržaja iz predmeta Priroda i društvo.
prirodoslovna pismenost, Park šuma Marjan, Priroda i društvo, izvanučionička nastava, učitelji razredne nastave
nije evidentirano
engleski
Importance of the Forest Parc Marjan for natural science education in primary school
nije evidentirano
science literacy, Forest Park Marjan, Nature and Society, teaching outside the classroom, elementary school teachers
nije evidentirano
Podaci o izdanju
99
10.07.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Splitu
Split