Sinteza globalnih problema financiranja obrazovnog sustava i njihova veza sa siromaštvom (CROSBI ID 664731)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Katava, Ankica ; Tomić, Biljana ; Gabrić, Petar
hrvatski
Sinteza globalnih problema financiranja obrazovnog sustava i njihova veza sa siromaštvom
Izlaganje je usmjereno na razmatranje nekih načina i problema financiranja obrazovanja u zemljama u razvoju koje provode reforme obrazovanja. Budući da postoji opća suglasnost o važnosti ulaganja u ljudski kapital kao jedan od nacionalnih resursa, nastoji se pokazati da dio novca namijenjen obrazovanju odlazi u druge sektore. Zbog nedostatka financijskih sredstava, kvaliteta nastave često je upitna, a vidljivo je i odustajanje sudionica i sudionika već tijekom primarnog obrazovanja. Pokazalo se da su kvaliteta primarnog obrazovanja i socio- ekonomska pozadina važni faktori koji određuju daljnje školovanje te generiranje sudionica i sudionika visokoobrazovanog sustava, a to je i razlog problematiziranja uspješnosti politike smanjenja siromaštva povećanjem broja sudionica i sudionika u obrazovanju. Zbog konsenzusa o tome da se reforme obrazovnih sustava u globaliziranom društvu provode isključivo radi poboljšanja uloge obrazovanja kao proizvođača ljudskog kapitala koji će zadovoljiti potrebe neoliberalnog tržišta rada, izlaganje nastoji naglasiti i potrebu za transformacijama obrazovnog sustava koje bi bile društveno korisne i usmjerene budućnosti.
obrazovanje
nije evidentirano
engleski
Synthesis of the global problems in education financing and their relationship with poverty
Izlaganje je usmjereno na razmatranje nekih načina i problema financiranja obrazovanja u zemljama u razvoju koje provode reforme obrazovanja. Budući da postoji opća suglasnost o važnosti ulaganja u ljudski kapital kao jedan od nacionalnih resursa, nastoji se pokazati da dio novca namijenjen obrazovanju odlazi u druge sektore. Zbog nedostatka financijskih sredstava, kvaliteta nastave često je upitna, a vidljivo je i odustajanje sudionica i sudionika već tijekom primarnog obrazovanja. Pokazalo se da su kvaliteta primarnog obrazovanja i socio- ekonomska pozadina važni faktori koji određuju daljnje školovanje te generiranje sudionica i sudionika visokoobrazovanog sustava, a to je i razlog problematiziranja uspješnosti politike smanjenja siromaštva povećanjem broja sudionica i sudionika u obrazovanju. Zbog konsenzusa o tome da se reforme obrazovnih sustava u globaliziranom društvu provode isključivo radi poboljšanja uloge obrazovanja kao proizvođača ljudskog kapitala koji će zadovoljiti potrebe neoliberalnog tržišta rada, izlaganje nastoji naglasiti i potrebu za transformacijama obrazovnog sustava koje bi bile društveno korisne i usmjerene budućnosti.
education
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o prilogu
114-115.
2015.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
14. Lošinjski dani bioetike. Mali Lošinj, Hrvatska, 17.–20. svibnja 2015. = 14th Lošinj Days of Bioethics. Mali Lošinj, Croatia, May 17– 20, 2015
Jurić, Hrvoje
Zagreb: Hrvatsko filozofsko društvo
1847-8662
1847-8662
Podaci o skupu
Studentska bioetička radionica "Scenariji budućnosti" u sklopu 14. Lošinjskih dana bioetike
predavanje
17.05.2015-19.05.2015
Mali Lošinj, Hrvatska
Povezanost rada
Integrativna bioetika (prirodne, tehničke, biomedicina i zdravstvo, biotehničke, društvene, humanističke znanosti), Obrazovne znanosti, Sociologija