Tržišnim zakonitostima do suvremenog medijskog diskursa (CROSBI ID 253943)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Perinić, Jadran
hrvatski
Tržišnim zakonitostima do suvremenog medijskog diskursa
U radu se postavlja hipoteza prema kojoj suvremeni mediji u obavljanju svoje istaknute društvene zadaće za informiranjem javnosti težište stavljaju na zabavnu funkciju. Pri tome se informativno i zabavno sintetiziraju u atraktivno i senzacionalno i na taj način, podilazeći konzumentima, mediji pronalaze kompromisan pristup do njih. Kompromis se iščitava iz sposobnosti snalaženja između informativne funkcije medija, prema kojoj bi trebali nuditi činjenice javnosti za bolju orijentaciju u sve kompleksnijem društvenom habitusu, i atraktivnosti koja će jamčiti bolju pozicioniranost na sve „nemilosrdnijem“ medijskom tržištu na kojem se vodi „bespoštedna bitka“ za svakog konzumenta. Pri tome se ne suzdržavaju niti od objavljivanja nedovoljno provjerenih informacija, zadiranja u intimu aktera događaja, objavljivanja etično upitnih fotografija i sl., čime se značajno udaljavaju od temeljnog društvenog zadatka, informiranja javnosti. Na taj način, podilazeći zahtjevima suvremene publike, masovne medije sve više obilježava senzacionalizam i žutilo, čime, pod utjecajem tržišnih zakonitosti udaraju temelje suvremenom medijskom diskursu koji nužno nije u svim svojim dijelovima etički prihvatljiv.
Mediji, komercijalizacija, tržište, senzacionalizam, etika
nije evidentirano
engleski
FROM MARKET REGULARITY TO THE CONTEMPORARY MEDIA DISCOURSE
nije evidentirano
Media, commercialization, market, sensationalism, ethics,
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti