Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Tržišnim zakonitostima do suvremenog medijskog diskursa (CROSBI ID 253943)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad

Perinić, Jadran Tržišnim zakonitostima do suvremenog medijskog diskursa // Medijski dijalozi, 2 (2009), 3; 61-73

Podaci o odgovornosti

Perinić, Jadran

hrvatski

Tržišnim zakonitostima do suvremenog medijskog diskursa

U radu se postavlja hipoteza prema kojoj suvremeni mediji u obavljanju svoje istaknute društvene zadaće za informiranjem javnosti težište stavljaju na zabavnu funkciju. Pri tome se informativno i zabavno sintetiziraju u atraktivno i senzacionalno i na taj način, podilazeći konzumentima, mediji pronalaze kompromisan pristup do njih. Kompromis se iščitava iz sposobnosti snalaženja između informativne funkcije medija, prema kojoj bi trebali nuditi činjenice javnosti za bolju orijentaciju u sve kompleksnijem društvenom habitusu, i atraktivnosti koja će jamčiti bolju pozicioniranost na sve „nemilosrdnijem“ medijskom tržištu na kojem se vodi „bespoštedna bitka“ za svakog konzumenta. Pri tome se ne suzdržavaju niti od objavljivanja nedovoljno provjerenih informacija, zadiranja u intimu aktera događaja, objavljivanja etično upitnih fotografija i sl., čime se značajno udaljavaju od temeljnog društvenog zadatka, informiranja javnosti. Na taj način, podilazeći zahtjevima suvremene publike, masovne medije sve više obilježava senzacionalizam i žutilo, čime, pod utjecajem tržišnih zakonitosti udaraju temelje suvremenom medijskom diskursu koji nužno nije u svim svojim dijelovima etički prihvatljiv.

Mediji, komercijalizacija, tržište, senzacionalizam, etika

nije evidentirano

engleski

FROM MARKET REGULARITY TO THE CONTEMPORARY MEDIA DISCOURSE

nije evidentirano

Media, commercialization, market, sensationalism, ethics,

nije evidentirano

Podaci o izdanju

2 (3)

2009.

61-73

objavljeno

1800-7074

2536-5622

Povezanost rada

Informacijske i komunikacijske znanosti

Indeksiranost