Dijagnostički i terapeutski potencijal crteža u razrednoj nastavi (CROSBI ID 420873)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Oršolić, Ana
Kovačević, Jelena
hrvatski
Dijagnostički i terapeutski potencijal crteža u razrednoj nastavi
Crtačke su aktivnosti neizravno sredstvo ispitivanja koje ispitaniku omogućuje da projicira svoje osjećaje i uvjerenja. Na taj način, učitelji u nastavi mogu lakše doprijeti do učenika koji imaju poteškoća u socijalnim interakcijama i teže se verbalno izražavaju. Sve to omogućuje pravilniji odabir odgovarajućih odgojnih metoda i pristupa, kako nastavi, tako i samom djetetu i razrednoj skupini. Prakticiranje crtanja kroz igru s ciljem provođenja različitih razvojnih i odgojno-obrazovnih programa doprinosi uspostavljanju odnosa s djecom, interpretaciju dječjeg ponašanja, kao pomoć u specifičnim životnim situacijama te u cilju poticanja cjelokupnog psihofizičkog razvoja. Cilj ovoga istraživanja bio je prikazati različite primjene crteža u odgojne, obrazovne, dijagnostičke i terapijske svrhe. Metodom crtačkog izazova stvoren je materijal za analizu emocionalnog aspekta ličnosti te djetetove unutrašnje psihološke stvarnosti i subjektivnog iskustva osobe koja stvara crtež. U prijašnjim istraživanjima je dokazano kako se kroz likovno izražavanje može promatrati te poticati perceptivni, senzorni i motorički razvoj djeteta dok se ovo istraživanje provodilo pomoću različitih svakodnevnih uputa kako bi se izbjegle poteškoće direktnog ispitivanja, polazeći od pretpostavke da se ljudi slobodnije izražavaju neizravno, bili toga svjesni ili ne.
Crtež, dijagnoza, likovno izražavanje, obrazovanje, odgoj, terapija
nije evidentirano
engleski
Diagnostic and therapeutic potential of drawings in primary education
nije evidentirano
Drawing, Diagnosis, Artistic Expression, Education, Therapy
nije evidentirano
Podaci o izdanju
63
30.06.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Osijek