Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj (CROSBI ID 253632)
Prilog u časopisu | pregledni rad (znanstveni) | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Đurović, Gordan ; Holenko Dlab, Martina ; Hoić- Božić, Nataša
hrvatski
Obrazovni sustavi preporučivanja: pregled stanja sa smjernicama za daljnja istraživanja i razvoj
Obrazovni sustavi preporučivanja (ERS) sve se više koriste kao alati za pomoć studentima i nastavnicima tijekom implementacije procesa učenja. Najvažnija razlika između ERS-ova i komercijalnih inačica sustava preporučivanja u pedagoškim je principima koji odgovaraju procesima učenja i poučavanja. Razlike u obrazovnim metodama koje se koriste u različitim obrazovnim situacijama, kao i njihova povezanost s područjem koje se uči, postavljaju polazne parametre za dizajniranje ERS-a. U ovom je članku dan pregled evolucije ERS-ova do trenutno postignutog nivoa razvoja, prikazane su osnovne metode na kojima su ERS- ovi dizajnirani, kao i uobičajeni problemi s kojima se ERS-ovi susreću u svojem radu. Na primjerima danas korištenih ERS-ova raspravljano je o klasifikaciji ERS-ova po njihovim posebnostima i osnovnim pristupima na kojima počiva njihov rad. Na temelju provedene analize, uz usavršavanje i nadograđivanje postojećih algoritama, određeno je pet područja u kojima se može očekivati buduće istraživanje i razvoj: izgradnja univerzalnog ERS-a, ERS-ovi namijenjeni primarno nastavnicima, ERS-ovi koji povezuju studentske uspjehe u različitim kolegijima, ERS-ovi koji uvažavaju fizičku udaljenost studenata i primjena ERS-ova za motiviranje studenata na kontinuirani rad.
e-učenje ; ishodi učenja ; obrazovno okruženje ; alati Weba 2.0
Puni tekst rada dostupan je na hrvatskom i na engleskom jeziku.
engleski
Educational Recommender Systems: An Overview and Guidelines for Further Research and Development
nije evidentirano
educational environment ; e-learning ; learning outcomes ; Web 2.0 tools
nije evidentirano
Podaci o izdanju
20 (2)
2018.
531-560
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v20i2.2659
Povezanost rada
Informacijske i komunikacijske znanosti, Računarstvo