Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća (CROSBI ID 664495)

Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Burai, Renata ; Šišak, Marinko Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća // Zbornik radova 3. međunarodne znanstvene konferencije „Pedagogija, obrazovanje i nastava/Confereence Proceedings 3rd International Scientific Conference „Pedagogy, Education and Instruction“, Mostar, 21.-22 listopada 2016., / Hrvatić, Neven (ur.). Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018. str. 935-950

Podaci o odgovornosti

Burai, Renata ; Šišak, Marinko

hrvatski

Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća

U radu se obrađuje djelovanje dominikanaca u Bolu na otoku Braču i njihovo nastojanje oko organizacije školstva. Nakon više promjena sjedišta i seljenja od Dubrovnika, Hvara do Bola, zahvaljujući djelovanju nekih istaknutih bolskih dominikanaca škola je od isključivo vjerskog učilišta postala privatna klasična gimnazija s pravom javnosti. Stvorilo je to niz novih okolnosti u djelovanju – s jedne strane olakšalo je ulogu dominikancima i osiguralo im stabilniji rad, a s druge je izazvalo otpore anticrkvenih i orjunaških udruga i glasila a i prosvjetnih vlasti. Osobito je to bilo izraženo u vrijeme diktature kralja Aleksandra i jačanja srpske hegemonije. Uz niz teškoća trebalo je i uskladiti nastavne sadržaje vjerskog učilišta s propisima i obveznim nastavnim redovima koje je propisivala jugoslavenska država. U radu se posebno obrađuje, kao primjer, nastavni red za školsku godinu 1932./1933. bolske gimnazije, uspoređuje s planovima nekih drugih klasičnih javnih gimnazija u Hrvatskoj, te analizira omjer tema i nastavnih jedinica iz dva predmeta – hrvatskog jezika i povijesti, kao predmeta u kojima se izrazito jako osjećao utjecaj političkih vlasti i vladajuće ideologije na školstvo.

obrazovanje, vjerske škole, javne škole, kurikulum, identitet

nije evidentirano

engleski

BETWEEN RELIGION AND STATE: WORK AND POSITION OF DOMINICAN GRAMMAR SCHOOL OF BOL WITHIN YUGOSLAVIAN HIGH SCHOOL EDUCATION SYSTEM IN NINETEEN-THIRTIES (1930s)

nije evidentirano

education, religious school, public school, curriculum, identity

nije evidentirano

Podaci o prilogu

935-950.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik radova 3. međunarodne znanstvene konferencije „Pedagogija, obrazovanje i nastava/Confereence Proceedings 3rd International Scientific Conference „Pedagogy, Education and Instruction“, Mostar, 21.-22 listopada 2016.,

Hrvatić, Neven

Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru

978-9958-16-086-8

Podaci o skupu

Nepoznat skup

predavanje

29.02.1904-29.02.2096

Povezanost rada

Interdisciplinarne društvene znanosti, Pedagogija