Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća (CROSBI ID 664495)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Burai, Renata ; Šišak, Marinko
hrvatski
Između vjere i države: identitetska obilježja bolske dominikanske gimnazije u okviru jugoslavenskog srednjeg školstva tridesetih godina prošlog stoljeća
U radu se obrađuje djelovanje dominikanaca u Bolu na otoku Braču i njihovo nastojanje oko organizacije školstva. Nakon više promjena sjedišta i seljenja od Dubrovnika, Hvara do Bola, zahvaljujući djelovanju nekih istaknutih bolskih dominikanaca škola je od isključivo vjerskog učilišta postala privatna klasična gimnazija s pravom javnosti. Stvorilo je to niz novih okolnosti u djelovanju – s jedne strane olakšalo je ulogu dominikancima i osiguralo im stabilniji rad, a s druge je izazvalo otpore anticrkvenih i orjunaških udruga i glasila a i prosvjetnih vlasti. Osobito je to bilo izraženo u vrijeme diktature kralja Aleksandra i jačanja srpske hegemonije. Uz niz teškoća trebalo je i uskladiti nastavne sadržaje vjerskog učilišta s propisima i obveznim nastavnim redovima koje je propisivala jugoslavenska država. U radu se posebno obrađuje, kao primjer, nastavni red za školsku godinu 1932./1933. bolske gimnazije, uspoređuje s planovima nekih drugih klasičnih javnih gimnazija u Hrvatskoj, te analizira omjer tema i nastavnih jedinica iz dva predmeta – hrvatskog jezika i povijesti, kao predmeta u kojima se izrazito jako osjećao utjecaj političkih vlasti i vladajuće ideologije na školstvo.
obrazovanje, vjerske škole, javne škole, kurikulum, identitet
nije evidentirano
engleski
BETWEEN RELIGION AND STATE: WORK AND POSITION OF DOMINICAN GRAMMAR SCHOOL OF BOL WITHIN YUGOSLAVIAN HIGH SCHOOL EDUCATION SYSTEM IN NINETEEN-THIRTIES (1930s)
nije evidentirano
education, religious school, public school, curriculum, identity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
935-950.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 3. međunarodne znanstvene konferencije „Pedagogija, obrazovanje i nastava/Confereence Proceedings 3rd International Scientific Conference „Pedagogy, Education and Instruction“, Mostar, 21.-22 listopada 2016.,
Hrvatić, Neven
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru
978-9958-16-086-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096