Projektni menadžment i javno privatno partnerstvo u turizmu (CROSBI ID 420850)
Ocjenski rad | doktorska disertacija
Podaci o odgovornosti
Perić, Marko
Cetinski, Vinka
hrvatski
Projektni menadžment i javno privatno partnerstvo u turizmu
Projektni menadžment kao važno sredstvo modernog menadžmenta i javno privatno partnerstvo kao model suradnje javnog i privatnog sektora sustavno se proučavaju u posljednjih dvadesetak godina. Međutim sprega i međuovisnost projektnog menadžmenta i javno privatnog partnerstva nije dovoljno teorijski istražena ni u praksi afirmirana, posebice kada je riječ o turizmu. Ni u hrvatskim ni u međunarodnim razmjerima ne postoji dominantan model javno privatnog partnerstva u turizmu kao ni sustavna metodologija projektnog menadžmenta koja bi se odnosila na javno privatno partnerstvo u turizmu. U okviru navedenog problema i predmeta istraživanja postavljena je znanstvena hipoteza: Suvremenim pristupom projektnog menadžmenta omogućuje se komercijalna transformacija javnog sektora i partnerstvo, kao pretpostavka razvoja turizma na svim upravljačkim razinama. Svrha i ciljevi ovoga rada bili su istražiti teorijske odrednice i strateški okvir projektnog menadžmenta i javno privatnog partnerstva u turizmu, načelno utvrditi kriterije javnog i privatnog sektora prilikom uspostave partnerstva u turizmu, izabrati model partnerstva najprimjereniji potrebama hrvatskog turizma te utvrditi metodologiju projektnog menadžmenta u izabranom modelu partnerstva. Rezultati istraživanja potvrdili su postavljenu hipotezu. Dobrobit (welfare) zajednice s aspekta javnog sektora i novostvorena akumulacija (profit) s aspekta privatnog sektora identificirani su kao ključni kriteriji izbora modela javno privatnog partnerstva. Na temelju navedenih kriterija, a istodobno uvažavajući važnost vlasništva nad turistički atraktivnim prostorom, izabran je model BOT (Build – Operate – Transfer, Izgradi – Upravljaj – Prenesi) kao najprimjereniji potrebama hrvatskog turizma. Na izabrani model primijenjena je metodologija projektnog menadžmenta te je istaknuta suradnja na određenim projektnim aktivnostima čime su istodobno zadovoljeni osnovni izravni ekonomski pokazatelji učinkovitosti koje preferira privatni partner, ali također i širi društveni učinci koje preferira javni partner. Konkretni primjeri iz prakse u kojima je izložen odabrani model potvrdili su rezultate istraživanja.
projektni menadžment ; javni sektor ; privatni sektor ; javno privatno partnerstvo ; model BOT ; turizam
nije evidentirano
engleski
Project management and public-private partnership in tourism
nije evidentirano
project management ; public sector ; private sector ; public-private partnership ; BOT model ; tourism
nije evidentirano
Podaci o izdanju
338
24.07.2009.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu
Opatija