Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju (CROSBI ID 664443)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Hrvatić, Neven
hrvatski
Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju
Ako poremećaje u ponašanju djece i mladih odredimo kao ponašanja koja odstupaju od uobičajenih normi za tu dob, spol, situaciju i okruženje, a koja mogu biti prisutna na osobnom planu (i u socijalnom okruženju), biti štetna i opasna za samog pojedinca i okruženje te zahtijevaju stručnu pomoć, razvidne su različite manifestacije, složenost, obilježja, intenzitet i trajanje. Kao primarni izvori socijalizacije ističu se:obitelj, škola i vršnjačke skupine, a važnost roditeljske uloge u prevenciji poremećaja u ponašanju mijenja se od upravljanja prema ulozi savjetnika u životu adolescenata, gdje su stilovi roditeljstva, komunikacija i obiteljsko ozračje bitan čimbenik razvoja. Kao drugi važan izvor prosocijalnih normi, kulturnih vještina i normi ponašanja ističe se škola, koja ima značajnu protektivnu ulogu za učenike/adolescente, dok su vršnjačke skupine važne u izgradnji osobnosti i samopoštovanja. Rezultati istraživanja pokazali su uvjetovanost poremećaja u ponašanju slabljenjem odgojnih utjecaja obitelji, suvremenog (urbanog) načina života i različitih društvenih utjecaja koji potiču takova ponašanja. Razvoj poremećaja u ponašanju, bez obzira na individualni proces, ima više etapa, a one se razlikuju s obzirom na faze i posljedice (rizični i zaštitni čimbenici). Uz primarne preventivne programe, u ovoj fazi prisutnosti poremećaja u ponašanju među mladima, potrebna je i sekundarna prevencija u funkciji ranog otkrivanja rizičnih ponašanja, kao i tercijarna prevencija: (dijagnostika, supstitucija, kompenzacija, subvencija), prema rehabilitaciji i resocijalizaciji (socijalnopedagoške intervencije). U ovom kontekstu pedagoška prevencija odnosi se na kontinuum od preventivnog, preko kurativnog do terapijskog poimanja i odnosa prema poremećajima u ponašanju, represivnih i permisivnih pristupa, u kojima kroz partnerske i suradničke odnose škole, obitelji i drugih čimbenika možemo poticati aktivniji pristup i očekivati bolje rezultate.
poremećaj u ponašanju ; pedagoška prevencija i resocijalizacija ; obitelj ; škola ; vršnjaci
nije evidentirano
engleski
Pedagogic prevention and resocialization of bihevioural disorders
nije evidentirano
behavioral disorders ; pedagogic prevention and resocialization ; family ; school ; peers
nije evidentirano
Podaci o prilogu
22-31.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Zbornik radova 3. Međunarodne znanstvene konferencije "Pedagogija, obrazovanje i nastava"
Hrvatić, Neven
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru
978-9958-16-086-8
Podaci o skupu
Nepoznat skup
predavanje
29.02.1904-29.02.2096