Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 949444

Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju


Hrvatić, Neven
Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju // Pedagogija, obrazovanje i nastava: zbornik radova 3. Međunarodne znanstvene konferencije / Hrvatić, Neven (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018. str. 22-31


Naslov
Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju
(PEDAGOGIC PREVENTION AND RESOCIALIZATION OF BIHEVIOURAL DISORDERS)

Autori
Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Poglavlja u knjigama, znanstveni

Knjiga
Pedagogija, obrazovanje i nastava: zbornik radova 3. Međunarodne znanstvene konferencije

Urednik/ci
Hrvatić, Neven

Izdavač
Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru

Grad
Mostar

Godina
2018

Raspon stranica
22-31

ISBN
978-9958-16-086-8

Ključne riječi
poremećaj u ponašanju, pedagoška prevencija i resocijalizacija, obitelj, škola, vršnjaci
(behavioral disorders, pedagogic prevention and resocialization, family, school, peers)

Sažetak
Ako poremećaje u ponašanju djece i mladih odredimo kao ponašanja koja odstupaju od uobičajenih normi za tu dob, spol, situaciju i okruženje, a koja mogu biti prisutna na osobnom planu (i u socijalnom okruženju), biti štetna i opasna za samog pojedinca i okruženje te zahtijevaju stručnu pomoć, razvidne su različite manifestacije, složenost, obilježja, intenzitet i trajanje. Kao primarni izvori socijalizacije ističu se:obitelj, škola i vršnjačke skupine, a važnost roditeljske uloge u prevenciji poremećaja u ponašanju mijenja se od upravljanja prema ulozi savjetnika u životu adolescenata, gdje su stilovi roditeljstva, komunikacija i obiteljsko ozračje bitan čimbenik razvoja. Kao drugi važan izvor prosocijalnih normi, kulturnih vještina i normi ponašanja ističe se škola, koja ima značajnu protektivnu ulogu za učenike/adolescente, dok su vršnjačke skupine važne u izgradnji osobnosti i samopoštovanja. Rezultati istraživanja pokazali su uvjetovanost poremećaja u ponašanju slabljenjem odgojnih utjecaja obitelji, suvremenog (urbanog) načina života i različitih društvenih utjecaja koji potiču takova ponašanja. Razvoj poremećaja u ponašanju, bez obzira na individualni proces, ima više etapa, a one se razlikuju s obzirom na faze i posljedice (rizični i zaštitni čimbenici). Uz primarne preventivne programe, u ovoj fazi prisutnosti poremećaja u ponašanju među mladima, potrebna je i sekundarna prevencija u funkciji ranog otkrivanja rizičnih ponašanja, kao i tercijarna prevencija: (dijagnostika, supstitucija, kompenzacija, subvencija), prema rehabilitaciji i resocijalizaciji (socijalnopedagoške intervencije). U ovom kontekstu pedagoška prevencija odnosi se na kontinuum od preventivnog, preko kurativnog do terapijskog poimanja i odnosa prema poremećajima u ponašanju, represivnih i permisivnih pristupa, u kojima kroz partnerske i suradničke odnose škole, obitelji i drugih čimbenika možemo poticati aktivniji pristup i očekivati bolje rezultate.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Hrvatić, Neven
Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju // Pedagogija, obrazovanje i nastava: zbornik radova 3. Međunarodne znanstvene konferencije / Hrvatić, Neven (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018. str. 22-31
Hrvatić, N. (2018) Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju. U: Hrvatić, N. (ur.) Pedagogija, obrazovanje i nastava: zbornik radova 3. Međunarodne znanstvene konferencije. Mostar, Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, str. 22-31.
@inbook{inbook, author = {Hrvati\'{c}, N.}, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2018}, pages = {22-31}, keywords = {behavioral disorders, pedagogic prevention and resocialization, family, school, peers}, isbn = {978-9958-16-086-8}, title = {PEDAGOGIC PREVENTION AND RESOCIALIZATION OF BIHEVIOURAL DISORDERS}, keyword = {behavioral disorders, pedagogic prevention and resocialization, family, school, peers}, publisher = {Fakultet prirodoslovno-matemati\v{c}kih i odgojnih znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, publisherplace = {Mostar} }