Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 949444

Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju


Hrvatić, Neven
Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju // Zbornik radova 3. Međunarodne znanstvene konferencije "Pedagogija, obrazovanje i nastava" / Hrvatić, Neven (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018. str. 22-31 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 949444 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju
(Pedagogic prevention and resocialization of bihevioural disorders)

Autori
Hrvatić, Neven

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Zbornik radova 3. Međunarodne znanstvene konferencije "Pedagogija, obrazovanje i nastava" / Hrvatić, Neven - Mostar : Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018, 22-31

ISBN
978-9958-16-086-8

Skup
3. međunarodna konferencija „Pedagogija, obrazovanje i nastava"

Mjesto i datum
Mostar, Bosna i Hercegovina, 21.-22.10.2016

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
poremećaj u ponašanju ; pedagoška prevencija i resocijalizacija ; obitelj ; škola ; vršnjaci
(behavioral disorders ; pedagogic prevention and resocialization ; family ; school ; peers)

Sažetak
Ako poremećaje u ponašanju djece i mladih odredimo kao ponašanja koja odstupaju od uobičajenih normi za tu dob, spol, situaciju i okruženje, a koja mogu biti prisutna na osobnom planu (i u socijalnom okruženju), biti štetna i opasna za samog pojedinca i okruženje te zahtijevaju stručnu pomoć, razvidne su različite manifestacije, složenost, obilježja, intenzitet i trajanje. Kao primarni izvori socijalizacije ističu se:obitelj, škola i vršnjačke skupine, a važnost roditeljske uloge u prevenciji poremećaja u ponašanju mijenja se od upravljanja prema ulozi savjetnika u životu adolescenata, gdje su stilovi roditeljstva, komunikacija i obiteljsko ozračje bitan čimbenik razvoja. Kao drugi važan izvor prosocijalnih normi, kulturnih vještina i normi ponašanja ističe se škola, koja ima značajnu protektivnu ulogu za učenike/adolescente, dok su vršnjačke skupine važne u izgradnji osobnosti i samopoštovanja. Rezultati istraživanja pokazali su uvjetovanost poremećaja u ponašanju slabljenjem odgojnih utjecaja obitelji, suvremenog (urbanog) načina života i različitih društvenih utjecaja koji potiču takova ponašanja. Razvoj poremećaja u ponašanju, bez obzira na individualni proces, ima više etapa, a one se razlikuju s obzirom na faze i posljedice (rizični i zaštitni čimbenici). Uz primarne preventivne programe, u ovoj fazi prisutnosti poremećaja u ponašanju među mladima, potrebna je i sekundarna prevencija u funkciji ranog otkrivanja rizičnih ponašanja, kao i tercijarna prevencija: (dijagnostika, supstitucija, kompenzacija, subvencija), prema rehabilitaciji i resocijalizaciji (socijalnopedagoške intervencije). U ovom kontekstu pedagoška prevencija odnosi se na kontinuum od preventivnog, preko kurativnog do terapijskog poimanja i odnosa prema poremećajima u ponašanju, represivnih i permisivnih pristupa, u kojima kroz partnerske i suradničke odnose škole, obitelji i drugih čimbenika možemo poticati aktivniji pristup i očekivati bolje rezultate.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Neven Hrvatić (autor)


Citiraj ovu publikaciju

Hrvatić, Neven
Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju // Zbornik radova 3. Međunarodne znanstvene konferencije "Pedagogija, obrazovanje i nastava" / Hrvatić, Neven (ur.).
Mostar: Fakultet prirodoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 2018. str. 22-31 (predavanje, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)
Hrvatić, N. (2018) Pedagoška prevencija i resocijalizacija poremećaja u ponašanju. U: Zbornik radova 3. Međunarodne znanstvene konferencije "Pedagogija, obrazovanje i nastava".
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, N.}, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2018}, pages = {22-31}, keywords = {poreme\'{c}aj u pona\v{s}anju, pedago\v{s}ka prevencija i resocijalizacija, obitelj, \v{s}kola, vr\v{s}njaci}, isbn = {978-9958-16-086-8}, title = {Pedago\v{s}ka prevencija i resocijalizacija poreme\'{c}aja u pona\v{s}anju}, keyword = {poreme\'{c}aj u pona\v{s}anju, pedago\v{s}ka prevencija i resocijalizacija, obitelj, \v{s}kola, vr\v{s}njaci}, publisher = {Fakultet prirodoslovno-matemati\v{c}kih i odgojnih znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }
@article{article, author = {Hrvati\'{c}, N.}, editor = {Hrvati\'{c}, N.}, year = {2018}, pages = {22-31}, keywords = {behavioral disorders, pedagogic prevention and resocialization, family, school, peers}, isbn = {978-9958-16-086-8}, title = {Pedagogic prevention and resocialization of bihevioural disorders}, keyword = {behavioral disorders, pedagogic prevention and resocialization, family, school, peers}, publisher = {Fakultet prirodoslovno-matemati\v{c}kih i odgojnih znanosti Sveu\v{c}ili\v{s}ta u Mostaru}, publisherplace = {Mostar, Bosna i Hercegovina} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font