Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Re-izvedbe performansa kao moguća posvetna povijest umjetnosti performansa ex-YU i postsocijalizma: fragmentarno o kronotopima i topoima u RH (CROSBI ID 61566)

Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija

Marjanić, Suzana Re-izvedbe performansa kao moguća posvetna povijest umjetnosti performansa ex-YU i postsocijalizma: fragmentarno o kronotopima i topoima u RH // rostorni agens. 18. bijenale umetnosti / Mirčev, Andrej (ur.). Pančevo: Kulturni centar Pančeva, 2018. str. 29-42

Podaci o odgovornosti

Marjanić, Suzana

hrvatski

Re-izvedbe performansa kao moguća posvetna povijest umjetnosti performansa ex-YU i postsocijalizma: fragmentarno o kronotopima i topoima u RH

U ovom fragmentarnom pregledu nastojat ću preko fenomena re-enactmenta ponuditi pregled povijesti umjetnosti performansa u RH, kontekstualno dakako i u bivšoj Jugoslaviji, s obzirom na situaciju do devedesetih kada se SFRJ sustav ratnički raspao, odnosno kako je to lijepo sročio Raša Popov – rekavši kako je Titov okrugli, Arthurov stol sa šest republičkih predvodnika odjednom postao putujući cirkus šest nacionalsocijalista (riječ je o opasnoj igri šestorice bivših socijalista a zapravo nacionalista) koji su nekoć, neki od njih, nosili džempere i kao džemperaši predstavljali se za radničke predvodnike da bi se tranzicijskih i nacionalističkih devedesetih, nakon građanskoga rata, transformirali u najgorem mogućem izdanju francusko-rimskih kicoša, kako je tom modno-kostimografskom metonimijom politički detektirao te bivše republičke predstavnike Raša Popov. Pritom re-izvedbe performansa u ovom formatu u ulozi moguće posvetne povijesti umjetnosti performansa ex-YU i postsocijalizma, a u formi fragmenata o kronotopima i topoima u RH, predstavit ću kronološki. Dakle, krećemo od avangarde, preko neovangarde do postavangarde i postmoderne do globalnoga užasa, koji sociolog Dražen Šimleša određuje kao stanje Četvrtoga svjetskog rata, kojemu trenutno svjedočimo u općoj politici i kulturi straha, da uporabim sintagme sociologa Franka Furedija, kada nam se medijski neprestano prijeti novim globalnim, apokaliptičkim uništenjima, koja su uostalom davno započeo – riječ je samo o transformaciji Drugog svjetskog rata na niz lokalnih ratova koji globalno čine mrežu rata samoprozvanoga svjetskoga policajca protiv tzv. terorizma. Riječ je, kao što godinama, desetljećima svjedočimo, o nizu lokalnih i regionalnih ratova koji se svode na osvajanje novih tržišta i prisvajanje tuđih zaliha nafte i plina.

umjetnost performansa, re-enactmenti, Jugoslavija, . RH

nije evidentirano

engleski

Re-enactments as a possible dedicated art to the history of performance art in ex-YU and post-socialism: fragments of chronotopes and topoi in the Republic of Croatia

nije evidentirano

performance art, re-enactments, Yugoslavia, Croatia

nije evidentirano

Podaci o prilogu

29-42.

objavljeno

Podaci o knjizi

rostorni agens. 18. bijenale umetnosti

Mirčev, Andrej

Pančevo: Kulturni centar Pančeva

2018.

978-86-87103-70-2

Povezanost rada

Etnologija i antropologija