Konceptuala (bez) humora ili "otrov ozbiljnog sadržaja" (CROSBI ID 61562)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Marjanić, Suzana
hrvatski
Konceptuala (bez) humora ili "otrov ozbiljnog sadržaja"
U članku se, na odabranim primjerima, tematizira lokalna suvremena umjetnička praksa u kontekstu humorističnoga modusa i njegove po/etičke niše s obzirom na politiku straha. Naime, zamjetno je da su se neovangardne i postavangardne umjetničke prakse u odnosu na avangardu (npr. dadaističku ironiju, sardoniku u okviru estetike i strategije šoka) nešto malo manje smijale ; neoavangardni i postavangardni i te kasniji, postmodernistički humor bio je i jest daleko ozbiljniji, rekli bismo tautologijski – konceptualniji. Kao post scriptum sjajnom Critchleyovu završnom okviru o srži humora, o smijehu risus purus, smijehu smjehova, završavam prikazom monodrame Bankar anarhist (Sreten Mokrović – Fernando Pessoa: Bankar anarhist, Binocular teatar, premijera – 2015.), koja reprezentira sve ono što je dokumentirano u Crnoj knjizi Udruge Franak.
konceptualna umjetnost, Sreten Mokrović – Fernando Pessoa: Bankar anarhist, humor, smijeh, politika straha
nije evidentirano
engleski
Conceptual (without) humor or "poison of serious content"
nije evidentirano
conceptual art, Sreten Mokrović – Fernando Pessoa, banker anarchist, humor, politics of fear
nije evidentirano
Podaci o prilogu
295-322.
objavljeno
Podaci o knjizi
Humor u svakodnevnoj komunikaciji
Jambrešić Kirin, Renata ; Marković, Jelena ; Marks, Ljiljana ; Polgar, Nataša
Zagreb: Institut za etnologiju i folklOris tiku (IEF)
2018.
978-953-8089-06-0