Mogućnosti primjene socijalnog poduzetništva u turizmu (CROSBI ID 664424)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad
Podaci o odgovornosti
Đurkin, Jelena ; Sveučilište u Rijeci, Fakultet za menadžement u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija, Hrvatska
hrvatski
Mogućnosti primjene socijalnog poduzetništva u turizmu
Socijalno poduzetništvo kao primjena poduzetničkog pristupa (tržišno djelovanje, konkurentnost, inovativnost) u svrhu ostvarivanja društvenih vrijednosti i/ili doprinosa rješavanju društvenih problema, vrlo je aktualan trend u svjetskoj ekonomiji. Iako socijalno poduzetništvo vuče korijene još iz 19. stoljeća, Europska unija i ostale relevantne svjetske organizacije i savezi država, su ga tek nedavno počeli prepoznavati kao značajan strateški alat za postizanje održivog modela ekonomskog i društvenog rasta. Ovaj rad se bavi socijalnim poduzetništvom u širem smislu, kao inovativnim aktivnostima sa socijalnim ciljem, koje se mogu provoditi u bilo kojem sektoru, uključujući profitni. Ovakav oblik socijalnog poduzetništva se od „klasične“ primjene društvene odgovornosti u poduzećima razlikuje po stavljanju društvenih vrijednosti i ciljeva na vrh prioriteta poduzeüa (za razliku od tretiranja društveno orijentiranih aktivnosti kao alata u postizanju financijskih rezultata). Drugi globalni fenomen značajan za ovaj članak je turizam koji predstavlja stalno rastući generator značajnih i kompleksnih ekonomskih i društvenih učinaka na svjetskoj razini. Cilj ovog rada je definirati socijalno poduzetništvo i njegove ključne karakteristike, te povezivanjem tih karakteristika s ključnim učincima turizma, stvoriti teorijski okvir za implementaciju socijalnog poduzetništva u turizam. Članak doprinosi budućem održivom planiranju turizma, te ističe važnost primjene socijalnog poduzetništva za ostvarivanje dugoročno održivih koristi za destinaciju, kako na lokalnom, tako i na regionalnom, državnom i međunarodnom nivou
Socijalno poduzetništvo, turizam, društvene vrijednosti, lokalna zajednica
nije evidentirano
engleski
Possibilities of implementing social entrepreneurship in tourism
nije evidentirano
Social entrepreneurship, tourism, social values, local community
nije evidentirano
Podaci o prilogu
667-673.
2018.
objavljeno
10.31410/eman.2018.667
Podaci o matičnoj publikaciji
Second International Scientific Conference EMAN 2018 Economics & Management: How to Cope With Disrupted Times: conference proceedings
Beograd: Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM) ; Faculty of Management Koper ; Doba Business School Maribor ; Integrated Business Faculty Skopje ; Fakultet za Menadžment Zaječar
978-86-80194-11-0
Podaci o skupu
2nd International Scientific Conference on Economics and Management (EMAN 2018)
ostalo
22.03.2018-22.03.2018
Ljubljana, Slovenija