Novi mediji i izvedba: Suvremena moda kao događaj (CROSBI ID 61555)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Krpan, Petra
hrvatski
Novi mediji i izvedba: Suvremena moda kao događaj
Moda koja nastaje nakon 1990–ih godina 20. stoljeća postaje područje koje će uvelike označiti razvoj suvremene mode i modnog tijela te je od velikog značaja za modne teorije i interdisciplinarne humanističke znanosti jer istražuje ključne pojmove medijski konstruirane izvedbe u čijem je fokusu upravo suvremena moda. Promjena modne izvedbe i transformacija tradicionalne modne revije u izvedbu, pod utjecajem medija, mijenja logiku prikazivanja modnog tijela, ali i modnog objekta. Uspostavljanje odnosa između područja i pojma suvremene mode koja se pojavljuje nakon devedesetih, novih medija kao nove mogućnosti razvoja modnog procesa i događaja te njihova bitnog utjecaja na razumijevanje mode i artikulacije interdisciplinarnih studija mode (fashion studies) od velike je važnosti za ovo područje istraživanja. U istraživačkom i znanstvenom smislu, u ovoj ćemo tematskoj cjelini izvesti temeljnu postavku kako suvremena moda ne postoji bez utjecaja medija na tijelo i odjevni objekt u cjelini. Ta veza medija i tijela istovremeno mijenja logiku djelovanja u virtualnom svijetu tako da se moda pojavljuje na zaslonu kao nova slika, ali i u performativnom obliku, sada kao moda–tijelo. Taj dio medijski konstruirane izvedbe u modi bavi se odnosom odjevnog objekta i tijela, ali još važnije, otvara jedno novo područje unutar modnih teorija.
Suvremena moda, novi mediji, izvedba
nije evidentirano
engleski
New media and performance: Contemporary fashion as an event
nije evidentirano
Contemporary fashion, new media, performance
nije evidentirano
Podaci o prilogu
145-162.
objavljeno
Podaci o knjizi
Teorija i kultura mode: discipline, pristupi, interpretacije
Paić, Žarko ; Purgar, Krešimir
Zagreb: Tekstilno-tehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu
2018.
978-953-7105-71-6