Primjena modela ukupne nagrade kao motivacijskog pristupa u bankarstvu (CROSBI ID 420760)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vasilj, Karlo
Klindžić, Maja
hrvatski
Primjena modela ukupne nagrade kao motivacijskog pristupa u bankarstvu
Bankarski sektor kao jedan od pokretača svakog nacionalnog gospodarstva ima utjecaj na ukupna gospodarska kretanja svake države. Preko njega se u suvremenom poslovnom svijetu obavljaju gotovo sve poslovne transakcije. S druge strane opće poznato je da su ljudski potencijali postali ključni faktor svake organizacije, pa su samim time i banke počele voditi brigu o zadovoljstvu i motivaciji svojih zaposlenika jer time utječu na zadovoljstvo svojih klijenata, a preko toga i na poslovni rezultat banke. Upravo zbog toga u funkciji upravljanja ljudskim potencijalima sve se veća pažnja pridaje zadovoljstvu i motivaciji. Postavlja se pitanje kako adekvatnim sustavom nagrađivanja privući i zadržati kvalitetne ljude, odnosno kako iskoristiti model ukupne nagrade kao sustav nagrađivanja.U empirijskom istraživanju sudjelovalo je 50 zaposlenika u prodaji i administraciji, iz 5 banaka koje djeluju na području Hrvatske i Bosne i Hercegovine, Unicredit Zagrebačka banka, Societe Generale Splitska banka, Partner banka, Raiffeisen banka te Erste & Steiermärkische banka. Prema provedenom istraživanju može se zaključiti da je prodajno i administrativno osoblje u bankama općenito zadovoljno poslom i radnim uvjetima pod kojima rade. Isto tako većina ispitanika je i zadovoljna svojim mjesečnim primanjima iz čega se može zaključiti da banke brinu o svojim zaposlenicima. Međutim, većina ispitanika smatra postojeći sustav nagrađivanja ne baš pretjerano stimulativnim. Isto tako ispitanici su općenito nezadovoljni praćenjem i vrednovanjem njihovog učinka i zalaganja na objektivan i pravedan način iz čega se može zaključiti da zaposleni žele da se prati način njihova rada te da im se daju priznanja za ostvarene rezultate te kako bi na taj način mogli napredovati. Na temelju rezultata ankete može se zaključiti da su najvažniji motivacijski čimbenici zaposlenicima dobri međuljudski odnosi, mogućnost napredovanja, sigurnost zaposlenja, te visina osnovne plaće što znači da ako banke žele imati motivirane djelatnike trebaju implementirati model ukupne nagrade koji će biti usklađen sa željama i potrebama zaposlenih, a to znači da će uključivati i relacijske i transakcijske nagrade.
motivacija, bankarsko prodajno osoblje, bankarsko administrativno osoblje, bankarski sektor, model ukupne nagrade, relacijske nagrade, transakcijske nagrade
nije evidentirano
engleski
The application of the Total Rewards Model as a motivational tool in banking sector
nije evidentirano
motivation, sales employees in banking, administrative employees in banking, total reward model, transactional rewards, relational rewards
nije evidentirano
Podaci o izdanju
52
30.09.2016.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Ekonomski fakultet, Zagreb
Zagreb