Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uloga neformalnih grupa u stvaranju zadovoljstva poslom (CROSBI ID 420715)

Ocjenski rad | diplomski rad

Glogovec, Marina Uloga neformalnih grupa u stvaranju zadovoljstva poslom / Klindžić, Maja (mentor); Zagreb, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2017

Podaci o odgovornosti

Glogovec, Marina

Klindžić, Maja

hrvatski

Uloga neformalnih grupa u stvaranju zadovoljstva poslom

Čovjek je društveno biće koji cijeli svoj život provodi kao dio grupe bilo da mu je ona unaprijed predodređena ili ju je pojedinac izabrao sam. Upravo kroz grupe ostvaruju se često potrebe za prihvaćanjem, poštovanjem i priznanjem. Cilj svake organizacije je privući i zadržati kvalitetne ljude kako bi što bolje ostvarivala vlastite ciljeve. Razna istraživanja kroz povijest proučavala su čovjeka i njegove karakteristike u cilju što boljeg načina ostvarivanja poslovnih ciljeva, a pri tome se ustvrdilo kako uz fizičke faktore koji pomažu u radu pojedinca veliku važnost imaju i međuljudski odnosi. Upravo je eksperiment u pogonu Hawthorne ukazao na tu tezu čime je utrt put neoklasičnoj teoriji organizacije odnosno menadžmenta. S ciljem zadržavanja zaposlenika, poboljšanja rada i što boljeg ostvarivanja organizacijskih ciljeva počelo se sve više raditi na povećanju zadovoljstva zaposlenika. Pojedinci različito percipiraju zadovoljstvo poslom kroz materijalne i nematerijalne čimbenike, međutim međuljudski odnosi su upravo ti koji imaju velik značaj prilikom određivanja čimbenika zadovoljstva poslom. Neformalne grupe stvaraju dobre ili loše međuljudske odnose, one povećavaju zadovoljstvo zaposlenika, jačaju samopouzdanje, radni elan, ali isto tako mogu dovesti do apsentizma i fluktuacije te negativnog utjecaja na ostvarivanje organizacijskih ciljeva. Rukovođenje ljudima i međuljudski odnosi postali su veliki izazov za menadžere i područje kojemu se pridaje sve više pozornosti, i to u svrhu jačanja zadovoljstva i zadržavanja kvalitetnih zaposlenika, a time i jačanja cijele organizacije. Empirijsko istraživanje na ovu temu provedeno je putem anketnog upitnika. Anketni upitnik bio je anoniman, namijenjen zaposlenim osobama s radnim iskustvom duljim od godine dana u malim, srednjim i velikim poduzećima u privatnom i javnom sektoru na području Grada Zagreba. Anketa je provedena slanjem putem interneta i osobnim putem, a sadržavala je 9 kraćih pitanja zatvorenog tipa. Provedenim istraživanjem u ovom radu utvrđeno je da na zadovoljstvo zaposlenika velik utjecaj imaju neformalne grupe. One pružaju zaposlenicima podršku u rješavanju zadataka i problema i olakšavaju im rad, pomažu im da se opuste i da se u organizaciji osjećaju ugodno. Vezano uz međuljudske odnose, odnosi s nadređenim također utječu na zadovoljstvo zaposlenika. Zaposlenici žele da ih se poštuje, uvažava njihovo mišljenje i da im se dopušta da sudjeluju u odlučivanju. Na taj način stvara se lojalnost zaposlenika prema organizaciji.

neformalne grupe, zadovoljstvo poslom, međuljudski odnosi

nije evidentirano

engleski

THE ROLE OF INFORMAL GROUPS IN ESTABLISHING JOB SATISFACTION

nije evidentirano

informal groups, job satisfaction, interpersonal relations

nije evidentirano

Podaci o izdanju

54

29.09.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Ekonomija