Što može reklamna tipografija? Funkcije tipografskoga oblikovanja na primjeru suvremenih hrvatskih reklama (CROSBI ID 61545)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Miškulin Saletović, Lucia ; Bertoša, Mislava
hrvatski
Što može reklamna tipografija? Funkcije tipografskoga oblikovanja na primjeru suvremenih hrvatskih reklama
Cilj je rada ispitati funkcije tipografskoga oblikovanja u suvremenim hrvatskim reklamama za njegu tijela, proizvode za njegu odjeće i prehrambene proizvode. Iako se tipografija često naziva „slabim kodom“ jer ne postoje čvrste kombinacije tipografskih znakova s odgovarajućim značenjima, upravo je u reklamama dopuštena razmjerno velika sloboda u odabiru i uporabi tipografskih elemenata. Istraživanje je pokazalo da se reklame s obzirom na funkcije tipografskoga oblikovanja mogu podijeliti u dvije veće skupine. Prvu skupinu čine reklame „klasične“ strukture kod kojih je osnovna funkcija tipografije vizualna organizacija teksta. U drugu skupinu spadaju reklame koje odudaraju od „klasične“ strukture i koje se odlikuju maštovitijim tipografskim oblikovanjem. Ne rabi se tipografija čiji je osnovni cilj omogućiti preglednost i čitljivost, nego tipografija koja je bogata asocijacijama i pretpostavkama kako bi se pobudilo pažnju i interes primatelja.
reklame ; tipografija ; multimodalnost
nije evidentirano
engleski
What is advertising typography capable of? Functions of typography on the example of contemporary Croatian advertisements
nije evidentirano
advertisements ; typography ; multimodlity
nije evidentirano
Podaci o prilogu
127-142.
objavljeno
Podaci o knjizi
Od dvojbe do razdvojbe. Zbornik radova u čast profesorici Branki Tafri
Košutar, Petra ; Kovačić, Mislav
Zagreb: Ibis grafika
2018.
978-953-7997-33-5