Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Projektna nastava na primjeru inženjerskog praktikuma (CROSBI ID 664299)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa

Purković, Damir Projektna nastava na primjeru inženjerskog praktikuma. 2018

Podaci o odgovornosti

Purković, Damir

hrvatski

Projektna nastava na primjeru inženjerskog praktikuma

Uspješnost tehničkog i inženjerskog obrazovanja je u velikoj mjeri određena kakvoćom iskustvenih spoznaja studenata i/ili učenika, koja treba biti temelj kasnije sustavne znanstveno-tehničke spoznajne nadogradnje. Problem današnjeg tehničkog i inženjerskog obrazovanja čine skromne i nedostatne iskustvene spoznaje studenata, što je u velikoj mjeri posljedica nedopustivo malog udjela tehničkog nastavnog područja u kurikulumu općeg i obveznog obrazovanja. Projektna nastava u tehničkom i inženjerskom obrazovanju može činiti ključnu strategiju, koja može ublažiti posljedice neprimjerenog sustava općeg odgoja i obrazovanja. U ovom radu se stoga iznose glavni kriteriji koji razlikuju projektnu nastavu od drugih pristupa i strategija te se iznose posebnosti inicijalnog inženjerskog praktikuma kakav se provodi na studiju politehnike Sveučilišta u Rijeci. Ujedno se donosi primjer metodologije projektne nastave te pregled istraživanja i preliminarnih rezultata razlika u postignućima studenata između tradicionalne i projektno zasnovane nastave. Rezultati ukazuju na relativno male razlike u prosječnim postignućima pri standardnom testiranju, ali na velike razlike u angažiranosti i suradnji studenata te na visoke rezultate onih studenata koji žele i mogu postići više. Rezultati ujedno ukazuju i na probleme pri implementaciji ovakve nastave, kao što je ujednačavanje angažiranosti studenata, dosljednost primjene makro-plana, intenzitet intervencija nastavnika te materijalno-tehnički preduvjeti za realizaciju ovakve nastave. Unatoč problemima projektna nastava tehnike i inženjerstva danas nema alternativu te se ovakva nastava, uz nužno usklađivanje s dobi učenika, može primijeniti i u nastavi tehničke kulture.

inženjersko obrazovanje, projektna nastava, tehničko obrazovanje, tehnička kultura, učenje temeljeno na projektima

nije evidentirano

engleski

Project-based Teaching on the Example of Engineering Practicum

nije evidentirano

engineering education, project-based learning, project-based teaching, technical (technology) education, technical culture

nije evidentirano

Podaci o prilogu

2018.

nije evidentirano

Podaci o matičnoj publikaciji

Podaci o skupu

3. Dani tehničke kulture: Izrada diobenog stola

ostalo

10.01.2018-12.01.2018

Tuhelj, Hrvatska

Povezanost rada

Interdisciplinarne tehničke znanosti, Obrazovne znanosti