Metoda uvođenja novih znanstvenih spoznaja u školske programe fizike u digitalnom okruženju (CROSBI ID 664290)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Marušić, Mirko ; Puljak, Ivica
hrvatski
Metoda uvođenja novih znanstvenih spoznaja u školske programe fizike u digitalnom okruženju
Znanost je jedna od ljudskih djelatnosti koja se najbrže razvija i njeno razumijevanje je od velike važnosti za suvremeno društvo. Najnoviji rezultati znanstvenih istraživanja značajno proširuju naše sadašnje spoznaje i često su vrlo važni za znanstveno orijentirane srednjoškolske nastavne predmete. Ti rezultati dobiveni su, vrlo često, tehnički i konceptualno složenim procesima te je njihova prilagodba i uvođenje u nastavni proces zahtijevan pedagoški problem. U ovom radu predstavljena je nova metoda uvođenja najnovijih znanstvenih spoznaja u gimnazijsku nastavu fizike. Studija je trajala tri mjeseca i provedena je na populaciji od 65 maturanata I. gimnazije u Splitu. Kao primjer novih znanstvenih spoznaja razmatrane su spoznaje o eksponencijalnom širenju svemira koje su u nastavu fizike uvedene kroz problemski usmjereno učenje s naglaskom na istraživanje. Pri tom procesu dominira suradničko i e-učenje. Razrađen je originalan pristup, organiziranje učenika u podprojekte i kombiniranje nastavnika, učenika i znanstvenika u zajedničkom nastojanju ostvarivanja cilja. Na kraju projekta provedena je anonimna anketa čiji rezultati pokazuju da je ova nastavna metoda prikladna za uvođenje novih znanstvenih spoznaja u znanstveno orijentirane srednjoškolske predmete.
novi znanstveni rezultati, eksponencijalno širenje svemira, problemski usmjereno učenje s naglaskom na istraživanje, suradničko i e-učenje.
nije evidentirano
engleski
A method for introducing new scientific discoveries into physics school programmes in the digital environment
nije evidentirano
new scientific results, exponential expansion of the Universe, problem-oriented learning with emphasis on research, collaborative and e-learning.
nije evidentirano
Podaci o prilogu
49-50.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Podaci o skupu
Znanstveno-stručni skup Obrazovanje bez alternative: digitalno okruženje i obrazovanje
predavanje
23.02.2018-24.02.2018
Split, Hrvatska