Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama (CROSBI ID 420608)

Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad

Raos, Fran Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama / Seder, Marija (mentor); Zagreb, Fakultet elektrotehnike i računarstva, . 2018

Podaci o odgovornosti

Raos, Fran

Seder, Marija

hrvatski

Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama

Električni tramvaj je gradsko prijevozno sredstvo koje je zastupljeno u većini Europskih gradova. Konkretno u Zagrebu predstavljaju neizbježan oblik prijevoznog sredstva. Često se nalazi u interakciji s pješacima i drugim oblicima gradskog prijevoza te se zato nerijetko stvaraju kritične situacije. U ovome završnom radu proučavalo se gibanje tramvaja prilikom pojave kritične situacije. Prvo se morao odrediti dinamiˇcki model tramvaj korištenjem sila. Napravljena se dva dinamička modela, jedan za gibanje tramvaja na ravnoj pruzi te drugi za gibanje tramvaja u zavoju. U teoriji tramvaj može imati veliku akceleraciju, no ona mora biti ograničena zbog osiguravanja sigurnosti i udobnosti putnika. Ako bi iznos akceleracije bio prevelik mogao bi uzrokovati gubitak ravnoteže te posljedično pad i ozlijede putnika. U ovome radu navedene su vrijednosti graničnih i akceleracija i njenih promjena raznih istraživanja pri kojim putnici počinju osjećati gubitak ravnoteže ili neudobnost. Osim toga navedeni su uzroci koji dovode do kritične situacije te ograničenja koja se moraju uzeti u obzir prilikom stvaranja reference kočenja u kritičnoj situaciji. Zatim je napravljen model tramvaja prema aproksimativnim vrijednostima na kojima su se testirale napravljene reference kočenja. Model tramvaja, motora i referenci kočenja napravljeni su u MATLABU korištenjem Simulinka.

tramvaj ; kritična situacija ; referenca kočenja ; sustav upravljanja ; dinamički model ; matlab ; simulink ; udobnost putnika ; granične akceleracije ; granične promjene akceleracija

nije evidentirano

engleski

Control driving system of electric tram in critical situations

nije evidentirano

tram ; critical situations ; braking reference ; control driving system ; dynamic model ; matlab ; simulink ; passenger comfort ; limit accelerations ; limit jerk

nije evidentirano

Podaci o izdanju

40

02.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet elektrotehnike i računarstva

Zagreb

Povezanost rada

Elektrotehnika, Informacijske i komunikacijske znanosti, Računarstvo, Temeljne tehničke znanosti