Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama (CROSBI ID 420608)
Ocjenski rad | sveučilišni preddiplomski završni rad
Podaci o odgovornosti
Raos, Fran
Seder, Marija
hrvatski
Sustav upravljanja gibanjem električnog tramvaja u kritičnim situacijama
Električni tramvaj je gradsko prijevozno sredstvo koje je zastupljeno u većini Europskih gradova. Konkretno u Zagrebu predstavljaju neizbježan oblik prijevoznog sredstva. Često se nalazi u interakciji s pješacima i drugim oblicima gradskog prijevoza te se zato nerijetko stvaraju kritične situacije. U ovome završnom radu proučavalo se gibanje tramvaja prilikom pojave kritične situacije. Prvo se morao odrediti dinamiˇcki model tramvaj korištenjem sila. Napravljena se dva dinamička modela, jedan za gibanje tramvaja na ravnoj pruzi te drugi za gibanje tramvaja u zavoju. U teoriji tramvaj može imati veliku akceleraciju, no ona mora biti ograničena zbog osiguravanja sigurnosti i udobnosti putnika. Ako bi iznos akceleracije bio prevelik mogao bi uzrokovati gubitak ravnoteže te posljedično pad i ozlijede putnika. U ovome radu navedene su vrijednosti graničnih i akceleracija i njenih promjena raznih istraživanja pri kojim putnici počinju osjećati gubitak ravnoteže ili neudobnost. Osim toga navedeni su uzroci koji dovode do kritične situacije te ograničenja koja se moraju uzeti u obzir prilikom stvaranja reference kočenja u kritičnoj situaciji. Zatim je napravljen model tramvaja prema aproksimativnim vrijednostima na kojima su se testirale napravljene reference kočenja. Model tramvaja, motora i referenci kočenja napravljeni su u MATLABU korištenjem Simulinka.
tramvaj ; kritična situacija ; referenca kočenja ; sustav upravljanja ; dinamički model ; matlab ; simulink ; udobnost putnika ; granične akceleracije ; granične promjene akceleracija
nije evidentirano
engleski
Control driving system of electric tram in critical situations
nije evidentirano
tram ; critical situations ; braking reference ; control driving system ; dynamic model ; matlab ; simulink ; passenger comfort ; limit accelerations ; limit jerk
nije evidentirano
Podaci o izdanju
40
02.07.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet elektrotehnike i računarstva
Zagreb