Značenje regionalne prepoznatljivosti autohtonih proizvoda u razvoju agroturizma (CROSBI ID 664265)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Deže, Jadranka ; Lončarić, Ružica ; Sudarić, Tihana
hrvatski
Značenje regionalne prepoznatljivosti autohtonih proizvoda u razvoju agroturizma
Razvojne potencijale agroturizma potrebno je prvenstveno prepoznati, a zatim ih učinkovito koristiti. Trenutno stanje u agroturizmu nije zadovoljavajuće i ekonomski održivo. Cilj rada je utvrditi značenje proizvodnje autohtonih proizvoda i prikazati razvojne potencijale agroturizma kroz njihovu upotrebu. Autohtoni proizvodi nemaju pravu valorizaciju ako ne postoje razvojne inicijative i teoretska saznanja. Rad je sačinjen na osnovi teoretske podloge o koristima povezanim s razvojem agroturizma i proizvodnje autohtonih proizvoda. Empirijskim istraživanjem testirane su hipoteze pronalaženja poveznica između stavova nositelja agro/gastro turizma, agro/domaćinstava koja imaju u gastronomskoj ponudi autohtone proizvode sa percepcijama posjetitelja koji takvu ponudu konzumiraju. Istraživanje je provedeno na području turističke regije 01- Slavonija, u kojoj se nalazi pet županija: Brodsko-posavska, Osječko-baranjska, Požeško- slavonska, Virovitičko-podravska i Vukovarsko- srijemska. Na navedenom području nalaze se 82 objekta sa smještajnim kapacitetom i prehranom, te objekata izletišta, kušaonica, vinotočja za jednodnevne i poludnevne boravke prema Nacionalnom katalogu ruralnog turizma Hrvatske, Ministarstva turizma i Hrvatske gospodarske komore Republike Hrvatske. Provedenim primarnim istraživanjem obuhvaćen je cjelokupan uzorak od 82 postojeća objekta. Prikupljeno je ukupno 16 u cijelosti ispunjenih anketnih upitnika što čini 20% reprezentativnosti uzorka. Pregledom relevantnih znanstvenih i stručnih publikacija prikupljene su sekundarne informacije u cilju usporedbe dobivenih rezultata istraživanja. Istraživanjem su prikupljeni stavovi i mišljenja nositelja agroturističkih gospodarstava o gastronomskoj ponudi i proizvodima koji su autohtoni i prepoznatljivi za područje u kojem se gospodarstvo nalazi, te motivima dolaska posjetitelja na agroturistička gospodarstva. Istodobno, procijenjeno je zadovoljstvo korisnika gastronomske ponude u segmentima ispunjenosti očekivanja, zadovoljstva kvalitetom te cijenom. Utvrđena je povezanost nositelja agroturističkih gospodarstava sa ostalim proizvođačima kako bi se unaprijedila gastronomska ponuda, kao i vrste proizvoda koje se najčešće nabavljaju od primarnih proizvođača. Prepoznata su mišljenja o perspektivama razvoja turizma na regionalnoj razini kao i vrste institucija koje trebaju sudjelovati u njegovom intenzivnijem razvoju. Stvaranjem brendova regionalnih autohtonih proizvoda nastaju pretpostavke za kreiranja regionalne destinacije. Agroturizam može ponuditi inovativan turistički proizvod s autohtonim tradicijskim elementom koji će mu osigurati regionalnu prepoznatljivost na globalnom turističkom tržištu.
regionalni razvoj ; autohtoni proizvodi ; agroturizam
nije evidentirano
engleski
Regional recognizability of indigenous products in agrotourism development
nije evidentirano
regional development ; indigenous products ; agrotourism
nije evidentirano
Podaci o prilogu
735-742.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Conference Proceedings of 2nd International Scientific Conference on Economics and Management
Beograd: Udruženje ekonomista i menadžera Balkana (UDEKOM)
978-86-80194-11-0
Podaci o skupu
2nd International Scientific Conference on Economics and Management (EMAN 2018)
predavanje
22.03.2018-22.03.2018
Ljubljana, Slovenija