Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 948291

Iz nastave straha u nastavu radosti


Botić, Petra
Iz nastave straha u nastavu radosti 2018., diplomski rad, diplomski, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Slavonski Brod


Naslov
Iz nastave straha u nastavu radosti
(From an education of fear to an education of joy)

Autori
Botić, Petra

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Mjesto
Slavonski Brod

Datum
13.07.

Godina
2018

Stranica
42

Mentor
Dubovicki, Snježana

Ključne riječi
Istraživanje, pozitivne emocije, strah, škola, učenik
(Research, positive emotions, fear, school, student)

Sažetak
Prisutnost straha sprječava nas u iskorištavanju vlastitih potencijala i ostvarivanju onoga što želimo postići. Kao i svaka emocija, strah je sastavni dio razvoja i prirodna je reakcija čovjeka u situacijama opasnosti. Međutim, u suvremenom svijetu s užurbanim tempom života i preopterećenosti čovjeka, često osjećamo strah u situacijama koje nam ne bi trebale predstavljati opasnost. Djeca imaju drugačiju percepciju svijeta koji ih okružuje i emocionalno su najranjivija skupina, naročito u situacijama u kojima osjećaju strah. S obzirom da pojam „škola“ najčešće povezujemo s djecom, ona treba predstavljati ustanovu koja djeci, osim odgoja i obrazovanja, pruža sigurnost i zadovoljstvo. Unatoč tome, sve se češće bilježi pojava straha u nastavnom procesu (Ćoso, 2012, Marković i Rijavec, 2008, Vulić-Prtorić, 2002). Cilj rada bio je istražiti učeničke strahove i njihove prijedloge za postizanje nastave bez straha. Rezultati koje smo dobili ovim istraživanjem, ukazuju na nepobitnu činjenicu da u našem odgojno-obrazovnom sustavu (u ovome radu podatci se odnose na niže razrede osnovne škole pa su u tu ruku podatci još alarmantniji) i dalje prevladava strah kao jedna od najnepoželjnijih emocija koja nikako nije u skladu sa suvremenom nastavom u kojoj želimo zastupati humanistički pristup.Pored navedenoga, odabrane su i opisane različite strategije koje učitelji mogu primijeniti za povećanje pozitivnih emocija i ostvarivanje nastave bez straha u kojoj svaki učenik može ostvariti svoje potencijale i postići uspjeh.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek