Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Iz nastave straha u nastavu radosti (CROSBI ID 420575)

Ocjenski rad | diplomski rad

Botić, Petra Iz nastave straha u nastavu radosti / Dubovicki, Snježana (mentor); Slavonski Brod, Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, . 2018

Podaci o odgovornosti

Botić, Petra

Dubovicki, Snježana

hrvatski

Iz nastave straha u nastavu radosti

Prisutnost straha sprječava nas u iskorištavanju vlastitih potencijala i ostvarivanju onoga što želimo postići. Kao i svaka emocija, strah je sastavni dio razvoja i prirodna je reakcija čovjeka u situacijama opasnosti. Međutim, u suvremenom svijetu s užurbanim tempom života i preopterećenosti čovjeka, često osjećamo strah u situacijama koje nam ne bi trebale predstavljati opasnost. Djeca imaju drugačiju percepciju svijeta koji ih okružuje i emocionalno su najranjivija skupina, naročito u situacijama u kojima osjećaju strah. S obzirom da pojam „škola“ najčešće povezujemo s djecom, ona treba predstavljati ustanovu koja djeci, osim odgoja i obrazovanja, pruža sigurnost i zadovoljstvo. Unatoč tome, sve se češće bilježi pojava straha u nastavnom procesu (Ćoso, 2012, Marković i Rijavec, 2008, Vulić-Prtorić, 2002). Cilj rada bio je istražiti učeničke strahove i njihove prijedloge za postizanje nastave bez straha. Rezultati koje smo dobili ovim istraživanjem, ukazuju na nepobitnu činjenicu da u našem odgojno-obrazovnom sustavu (u ovome radu podatci se odnose na niže razrede osnovne škole pa su u tu ruku podatci još alarmantniji) i dalje prevladava strah kao jedna od najnepoželjnijih emocija koja nikako nije u skladu sa suvremenom nastavom u kojoj želimo zastupati humanistički pristup.Pored navedenoga, odabrane su i opisane različite strategije koje učitelji mogu primijeniti za povećanje pozitivnih emocija i ostvarivanje nastave bez straha u kojoj svaki učenik može ostvariti svoje potencijale i postići uspjeh.

istraživanje, pozitivne emocije, strah, škola, učenik

nije evidentirano

engleski

From an education of fear to an education of joy

nije evidentirano

research, positive emotions, fear, school, student

nije evidentirano

Podaci o izdanju

42

13.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti

Slavonski Brod

Povezanost rada

Pedagogija