Iz nastave straha u nastavu radosti (CROSBI ID 420575)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Botić, Petra
Dubovicki, Snježana
hrvatski
Iz nastave straha u nastavu radosti
Prisutnost straha sprječava nas u iskorištavanju vlastitih potencijala i ostvarivanju onoga što želimo postići. Kao i svaka emocija, strah je sastavni dio razvoja i prirodna je reakcija čovjeka u situacijama opasnosti. Međutim, u suvremenom svijetu s užurbanim tempom života i preopterećenosti čovjeka, često osjećamo strah u situacijama koje nam ne bi trebale predstavljati opasnost. Djeca imaju drugačiju percepciju svijeta koji ih okružuje i emocionalno su najranjivija skupina, naročito u situacijama u kojima osjećaju strah. S obzirom da pojam „škola“ najčešće povezujemo s djecom, ona treba predstavljati ustanovu koja djeci, osim odgoja i obrazovanja, pruža sigurnost i zadovoljstvo. Unatoč tome, sve se češće bilježi pojava straha u nastavnom procesu (Ćoso, 2012, Marković i Rijavec, 2008, Vulić-Prtorić, 2002). Cilj rada bio je istražiti učeničke strahove i njihove prijedloge za postizanje nastave bez straha. Rezultati koje smo dobili ovim istraživanjem, ukazuju na nepobitnu činjenicu da u našem odgojno-obrazovnom sustavu (u ovome radu podatci se odnose na niže razrede osnovne škole pa su u tu ruku podatci još alarmantniji) i dalje prevladava strah kao jedna od najnepoželjnijih emocija koja nikako nije u skladu sa suvremenom nastavom u kojoj želimo zastupati humanistički pristup.Pored navedenoga, odabrane su i opisane različite strategije koje učitelji mogu primijeniti za povećanje pozitivnih emocija i ostvarivanje nastave bez straha u kojoj svaki učenik može ostvariti svoje potencijale i postići uspjeh.
istraživanje, pozitivne emocije, strah, škola, učenik
nije evidentirano
engleski
From an education of fear to an education of joy
nije evidentirano
research, positive emotions, fear, school, student
nije evidentirano
Podaci o izdanju
42
13.07.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti
Slavonski Brod