Vjerojatnost i statistika u osnovnoškolskom obrazovanju (CROSBI ID 420555)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Pelajić, Jelena
Braić, Snježana
Zorić, Željka
hrvatski
Vjerojatnost i statistika u osnovnoškolskom obrazovanju
U Hrvatskom osnovnoškolskom obrazovanju vjerojatnost i statistika imaju neopravdani nedostatak prostora. Naime, one su upravo te grane matematike s čijim se rezultatima učenici susreću svakodnevno putem medija i s kojima će se susretati u kojem god smjeru usmjerili svoje daljnje obrazovanje. Rad opisuje i prati odličnu ideju NOK-a, podržanu i razrađenu u CKR-u, gdje se vjerojatnost i statistika uvodi od prvog razreda osnovne škole. U radu je korišten neformalni, konceptualni pristup, gdje se raznovrsnim primjerima i aktivnostima pokušava učenicima približiti osnovne statističke metode prikupljanja, obrade i analize podataka i apstraktni pojam vjerojatnosti slučajnog događaja. Spomenute aktivnosti potiču učenje iz znatiželje i učenje na temelju iskustva. Provođenjem stvarnih statističkih istraživanja na nastavi, učenicima se olakšava učenje statističkih pojmova, rasvjetljuje potreba izradbe grafičkih prikaza i njihove analize. Također, iako je vjerojatnost „a posteriori“ ostavljena za viši obrazovni stupanj, ovdje se koristimo eksperimentima pri utvrđivanju vjerojatnosti, te u svrhu usporedbe s teorijskom vjerojatnošću.
NOK, CKR, osnovni pojmovi, konceptualni pristup, grafikoni, istraživanja, eksperimenti, aktivnosti.
nije evidentirano
engleski
Probability and statistics in primary education
nije evidentirano
NOK, CKR, basic concepts, conceptual approach, graphs, research, experiments, activities.
nije evidentirano
Podaci o izdanju
79
06.04.2017.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet u Splitu
Split