Konceptualno povezivanje faza životnih ciklusa odabranih organizama uz primjenu kumulativnog učenja (CROSBI ID 420542)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vrbanović, Dorotea
Radanović, Ines
hrvatski
Konceptualno povezivanje faza životnih ciklusa odabranih organizama uz primjenu kumulativnog učenja
Cilj ovog istraživanja je odrediti usvojenost i konceptualno razumijevanje koncepta Životni ciklusi kod učenika osnovne i srednje škole. U svrhu ostvarenja cilja učenici su rješavali provjeru u on-line sustavu e-učenja MoD. Analiza učeničkih odgovora uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja. Izdvojeni su i objašnjeni problemi i miskoncepcije vezani uz koncept životnih ciklusa te je analizirana uspješnost učinka kumulativnog provjeravanja. Utvrđeno je postojanje problema kod usvojenosti koncepta životnih ciklusa te su uočene karakteristične miskoncepcije. Mnogi učenici pogrešno su odabirali slike za pojedine faze unutar životnog ciklusa, što upućuje na nedovoljnu vizualizaciju bioloških sadržaja od strane učenika, nedovoljnu upotrebu nastavnih pomagala od strane nastavnika te u konačnici slabijim razumijevanjem principa koji su okosnica životnih ciklusa organizama. Istraživanjem je utvrđena umjerena povezanost uspješnosti u rješavanju provjere i usvajanja kumulativnog obrasca životnog ciklusa. Utvrđene miskoncepcije i problemi ukazuju na potrebu uvođenja nastavnih strategija kao što su kumulativno učenje uz izraženiju potrebu za vizualnom i iskustvenom potporom te uspostavljenjem uzročno-posljedičnih veza pri učenju, koja će doprinijeti razvoju sposobnosti stvaranja iskustva i akumuliranja znanja.
osnovna škola, srednja škola, koncept životnih ciklusa, konceptualno razumijevanje, kumulativno učenje i provjeravanje
nije evidentirano
engleski
Conceptual association of different phases in a life cycle of chosen organisms by using the method of Cumulative learning
nije evidentirano
middle school, high school, Life cycle concept, conceptual understanding, cumulative learning and cumulative method of review
nije evidentirano
Podaci o izdanju
107
16.07.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb
Zagreb