Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Razumijevanje koncepta „Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu“ kod učenika 7. razreda osnovne škole (CROSBI ID 420541)

Ocjenski rad | diplomski rad

Zidar, Lea Razumijevanje koncepta „Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu“ kod učenika 7. razreda osnovne škole / Radanović, Ines (mentor); Zagreb, Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb, . 2018

Podaci o odgovornosti

Zidar, Lea

Radanović, Ines

hrvatski

Razumijevanje koncepta „Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu“ kod učenika 7. razreda osnovne škole

Cilj ovog istraživanja je utvrditi razumijevanje makrokoncepta Ravnoteža i međuovisnost u živome svijetu, na temelju odgovora učenika 7. razreda osnovne škole na pitanja sa Županijskog natjecanja iz biologije 2018. godine. Odgovori učenika analizirani su u svrhu procjene sposobnosti učenika u rješavanju pitanja viših kognitivnih razina uz navedeni makrokoncept te uz pitanja koja povezuju više makrokoncepata. Analiza odgovora učenika uključivala je specifično kodiranje odgovora i tumačenje biološkog značenja odgovora učenika. Tijekom analize ove provjere znanja utvrđeni su problemi i miskoncepcije osobito vezani uz koncept Međuovisnost živog svijeta i okoliša. Statistički značajna razlika utvrđena je kod miskoncepcija i problema vezanih uz proces disanja, te uz načine i uvjete prijenosa malarije. Izdvojeni problemi i miskoncepcije dati će jasnu sliku razumijevanja navedenog makrokoncepta, te će omogućiti nastavnicima biologije bolje planiranje nastave pri obradi nastavnih sadržaja koji pružaju kontekst za poučavanje ovog makrokoncepta. Miskoncepcije koje su utvrđene tokom analize, ukazuju na nužnu modernizaciju nastave biologije, te na veće korištenje primjene znanja, a manje reprodukcije, s naglaskom na iskustveno učenje i što samostalnije učeničke aktivnosti tokom nastave biologije. Analizom ove pismene provjere, također je utvrđena međusobna povezanost makrokoncepata gdje je najveća povezanost utvrđena između makrokoncepata Međuovisnost živog svijeta i okoliša i Biološka pismenost.

natjecanje iz biologije, međuovisnost, ravnoteža, osnovna škola, miskoncepcije

nije evidentirano

engleski

Understanding the concept of "Equilibrium and interdependence in the living world" for elementary school students in the 7th grade

nije evidentirano

competition in biology, interdependence, equilibirum, primary school, misconceptions

nije evidentirano

Podaci o izdanju

80

16.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Prirodoslovno-matematički fakultet, Zagreb

Zagreb

Povezanost rada

Biologija, Obrazovne znanosti, Pedagogija