Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Neformalno komuniciranje među učenicima kao prijetnja pismenome izražavanju u suvremenoj nastavi (CROSBI ID 664223)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Uzelac, Kristina ; Vrsaljko, Slavica Neformalno komuniciranje među učenicima kao prijetnja pismenome izražavanju u suvremenoj nastavi / Ivanović, Josip (ur.). Subotica: Sveuĉilište u Novom Sadu Uĉiteljski fakultet na maĊarskom nastavnom jeziku u Subotici, 2017. str. 447-458

Podaci o odgovornosti

Uzelac, Kristina ; Vrsaljko, Slavica

hrvatski

Neformalno komuniciranje među učenicima kao prijetnja pismenome izražavanju u suvremenoj nastavi

Hrvatski se jezik kao nastavni predmet ostvaruje, među ostalim sastavnicama i kroz jezično izražavanje, odnosno kroz pojedina područja jezika ili jezičnih djelatnosti (slušanje, govorenje, čitanje, pisanje). Naime, u komunikaciji na materinskome jeziku uspostavlja se različit repertoar jezičnih sredstava i pravila, jezičnih normi i sustava kojima se jedna govorna osoba obraća drugoj. Tako u ranojezičnoj komunikaciji (od 6. do 12. godine), dijete nužno proširuje komunikaciju i na nematerinskome idiomu čime se stvara višejezično okruženje i pritom neizbježno uspostavlja usporedne jezične kodove u priopćajnom procesu. Međutim i u daljnjem razvoju djeca su izložena različitim jezičnim kodovima koji negativno utječu na njihovo pismeno izražavanje. Osobito se misli na komunikaciju mobilnim telefonima i na internetskim društvenim mrežama (npr. Facebook). Stoga će se u radu analizirati poruke napisane na spomenutoj društvenoj mreži, i to među učenicima od 5 do 8 razreda kako bismo ustvrdili koja su pravopisna pravila najviše narušena, a čije je usvajanje previđeno Nastavnim planom i programom u predmetnoj nastavi Hrvatskoga jezika. Osim toga bilježit će se i zastupljenost svih oblika nestandardnojezičnih izraza, takozvanih „-izama“: žargonizama, kolokvijalizama i dijalektizama kao dijelova neformalne komunikacije.

nastavni predmet, hrvatski jezik, kolokvijalizmi, žargovizmi, vulgarizmi, dijalektizmi, Facebook.

nije evidentirano

engleski

Modern Forms of Informal Communication as a Threat to Written Expression in

nije evidentirano

teaching subject, Croatian language, colloquialisms, jargonisms, vulgarisms, dialectisms, Facebook.

nije evidentirano

Podaci o prilogu

447-458.

2017.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Ivanović, Josip

Subotica: Sveuĉilište u Novom Sadu Uĉiteljski fakultet na maĊarskom nastavnom jeziku u Subotici

Podaci o skupu

11th International Scientific Conference 6th International Methodological Conference 4th ICT in Education Conference

predavanje

19.10.2017-21.10.2017

Subotica, Srbija

Povezanost rada

nije evidentirano