Nemoguća opozicija: dijalog i didaskalije (i suvremena drama) (CROSBI ID 61525)
Prilog u knjizi | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Gospić Županović, Ana
hrvatski
Nemoguća opozicija: dijalog i didaskalije (i suvremena drama)
U prvom se dijelu rada upućuje na problematiku teorijskog određenja osnovnih sastavnica dramskog teksta ili uobičajenu odnosno tradicionalno ustaljenu podjelu na tzv. glavni (replike likova) i pomoćni/sporedni tekst (tzv. didaskalije). Preispituju se, a potom i osporavaju pojedina teorijska određenja, posebice iz perspektive promijenjenih okolnosti u kontekstu suvremene dramaturgije. U drugom dijelu rada se na osnovu nekolicine primjera iz suvremenog dramskog pisma (Martinić, Srbljanović) i kazališne prakse prikazuje neodrživost analitičkog i hijerarhijskog razdvajanja te se predlaže temeljitije istraživanje suodnosa ova dva tipa teksta.
didaskalije, glavni i pomoćni tekst, suvremena drama, I. Martinić, B. Srbljanović
nije evidentirano
engleski
Impossible Opposition: Dialogue and Didascalia (and Contemporary Drama)
nije evidentirano
didascalia/stage directions, main and auxiliary text, contemporary drama, I. Martinić, B. Srbljanović
nije evidentirano
Podaci o prilogu
209-221.
objavljeno
Podaci o knjizi
Čale Feldman, Lada ; Kačić Rogošić, Višnja
Zagreb: Leksikografski zavod Miroslav Krleža ; Odsjek za komparativnu književnost Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu
2017.
978-953-268-044-7