Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 948000

Višejezičnost i jezični krajolik u obrazovnom sustavu


Leško, Katarina
Višejezičnost i jezični krajolik u obrazovnom sustavu, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb


CROSBI ID: 948000 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Višejezičnost i jezični krajolik u obrazovnom sustavu
(Multilinguism and languistic landscape in educational system)

Autori
Leško, Katarina

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Ocjenski radovi, diplomski rad, diplomski

Fakultet
Učiteljski fakultet

Mjesto
Zagreb

Datum
12.07

Godina
2017

Stranica
57

Mentor
Turza Bogdan, Tamara ; Cvikić, Lidija

Ključne riječi
Jezični krajolik, višejezičnost, škola
(linguistic landcape, mulitliguism, school)

Sažetak
Ovim diplomskim radom nastoji se doći do saznanja kakav je jezični krajolik u određenim školama i u kojoj se mjeri pojavljuje višejezičnost kroz jezični krajolik u obrazovnom sustavu. Ono što svakodnevno vidimo u školama − hodnike, dvorane ili učionice, često su ogledala same škole, učenika i učitelja koji u njima rade. Uređuju se plakati, panoi, prezentiraju se učenički radovi i upravo se na taj način stvara jezični krajolik u školi. Osim jezičnog krajolika, u ovom diplomskom radu prikazat će se horizontalna i vertikalna višejezičnost, u školama kajkavskoga područja, a jedna od njih je i škola koju pohađaju učenici romske nacionalne manjine. Budući da poznavanje drugih jezika iziskuje i upoznavanje nove kulture, dolazi se do novih vrijednosti i na kraju do unapređenja suvremenog društva zbog toga što se više počinju cijeniti obilježja tih kultura, a razvija se i tolerancija prema različitostima što je vrlo bitno u stvaranju višekulturalne okoline. Kako bi se poticala višejezičnost i raznolikost, svakako je potrebno, preko raznih aktivnosti, uvađati različite jezike u svakodnevni obrazovni sustav. Time učenici mlađe dobi postaju svjesni sličnosti i razlika među sobom te uče cijeniti druge kulture. U svrhu ovog diplomskog rada provedeno je istraživanje kako bismo na konkretnim primjerima vidjeli na koji način se njeguje u školama na kajkavskom govornom području standardni jezik, narječje ili strani jezik te postoji li i na koji način se prikazuje u školama s romskom nacionalnom manjinom horizontalna višejezičnost prema hrvatskome jeziku. U tri škole prikupljene su fotografije hodnika i učionica na kojima će se vidjeti jezični krajolik. Raspravljat će se i zaključiti o razlikama tih triju škola te općenito o značenju jezičnoga krajolika u obrazovnom sustavu

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Učiteljski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Lidija Cvikić (mentor)

Avatar Url Tamara Turza-Bogdan (mentor)

Citiraj ovu publikaciju

Leško, Katarina
Višejezičnost i jezični krajolik u obrazovnom sustavu, 2017., diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb
Leško, K. (2017) 'Višejezičnost i jezični krajolik u obrazovnom sustavu', diplomski rad, diplomski, Učiteljski fakultet, Zagreb.
@phdthesis{phdthesis, author = {Le\v{s}ko, K.}, year = {2017}, pages = {57}, keywords = {linguistic landcape, mulitliguism, school}, title = {Multilinguism and languistic landscape in educational system}, keyword = {linguistic landcape, mulitliguism, school}, publisherplace = {Zagreb} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font