Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Pridjevska sastavnica opisivačkih tekstova učenika nižih razreda osnovne škole (CROSBI ID 420492)

Ocjenski rad | diplomski rad

Miloloža, Anđela Pridjevska sastavnica opisivačkih tekstova učenika nižih razreda osnovne škole / Cvikić, Lidija (mentor); Zagreb, Hrvatska, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2018

Podaci o odgovornosti

Miloloža, Anđela

Cvikić, Lidija

hrvatski

Pridjevska sastavnica opisivačkih tekstova učenika nižih razreda osnovne škole

U ovome diplomskom radu govori se o uporabi pridjeva u pisanim sastavcima učenika nižih razreda osnovne škole. Glavni cilj bio je istražiti koliko često učenici koriste pridjeve u pisanim sastavcima na određenu temu te se želi utvrditi hoće li se uporaba pridjeva razlikovati s obzirom na motivaciju učenika prije pisanja sastavka. U uvodnome dijelu rada opisan je sadržaj predmeta Hrvatski jezik, kao najzastupljeniji predmet osnovnoškolskog obrazovanja. Nadalje, u radu je opisano jezično izražavanje i jezične djelatnosti te sam razvoj jezika. Detaljnije su opisani pridjevi kao vrsta riječi, gramatičke kategorije pridjeva i uloge pridjeva kao što su atributna i predikatna. Također se opisuje razvojni tijek ovladavanja pridjeva. Središnji dio diplomskoga rada čini istraživanje koje je detaljno opisano u poglavlju 8. Istraživanje je provedeno na uzorku od 89 učenika trećih i četvrtih razreda osnovne škole. Učenici su trebali napisati opisni tekst na temu Moj prijatelj u trećem i Moja učionica u četvrtom razredu. Učenici jednoga trećega i jednoga četvrtoga razreda bili su eksperimentalna skupina koja je posebno motiviran za pisanje sastavka, dok su ostali učenici činili kontrolnu skupinu. Istraživanje je pokazalo da uporaba pridjeva može ovisiti o načinu motivacije kao što se vidi iz rezultata u trećem razredu, ali isto tako može ovisiti i o dobi učenika, a to se može zaključiti na temelju usporedbe između trećih i četvrtih razreda.

hrvatski jezik, pridjevi, pismeni sastavci

nije evidentirano

engleski

Adjectives in written composition of pupils in lower grades of primary school

nije evidentirano

Croatian language, adjectives, written composition

nije evidentirano

Podaci o izdanju

70

13.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija