Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Ovladanost morfologijom niskofrekventnih riječi (CROSBI ID 420490)

Ocjenski rad | diplomski rad

Čolak, Matea Ovladanost morfologijom niskofrekventnih riječi / Cvikić, Lidija (mentor); Zagreb, Hrvatska, Učiteljski fakultet, Zagreb, . 2018

Podaci o odgovornosti

Čolak, Matea

Cvikić, Lidija

hrvatski

Ovladanost morfologijom niskofrekventnih riječi

Svrha ovoga rada bila je utvrditi ovladanost morfologijom u hrvatskom jeziku, odnosno koliko često koriste različite gramatičke oblike niskofrekventnih riječi. Odabrane su riječi s obzirom na različite kriterije (poznatosti imenice, čestoti imenice i sklonidbenom tipu). Riječi su bile podijeljene na one koje učenici susreću u lektirama i one koje su nasumično odabrane. Nasumično odabrane riječi imaju jednak sklonidbeni tip kao i riječi iz lektira. Od ukupnog broja odabranih riječi, niskofrekvente riječi određivale su se pomoću korpusa HRWAC. Istraživanje je provodeno na uzorku od 113 učenika u Osnovnoj školi Retkovec. Sudjelovalo je 6 razreda, od kojih su dva prva, dva druga i dva treća razreda. Ispit je imao dva dijela, pismeno i usmeno izražavanje, u kojima su učenici trebali upotrijebiti zadanu imenicu u traženom obliku. Iz rezultata istraživanja može se zaključiti da se pojavljuje određen broj pogrešaka i kod učenika trećih razreda, ali u manjem broju nego kod prvih, te da njihov morfološki razvoj ne prestaje polaskom u školu. Također, dokazano je da učenici bolje poznaju i upotrebljavaju riječi koje su im poznate (one koje su iz lektira), ali ne u očekivanom omjeru. Učenici su 66, 75% poznatih riječi napisali točno, a 60, 18% manje poznatih riječi. Gledajući omjer niskofrekventnih i visokofrekventnih riječi, učenici su bolje napisali visokofrekventne riječi (58, 85%), ali s malom razlikom. Za razliku od njih, točno su napisali 53, 75% niskofrekventnih riječi.

morfologija, morfološka norma, niskofrekventne riječi, učenici osnovne škole

nije evidentirano

engleski

Acquisition of the low frequency word morphology

nije evidentirano

morphology, morphological norms, low frequency words, primary school students

nije evidentirano

Podaci o izdanju

67

13.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Učiteljski fakultet, Zagreb

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Filologija