Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Uključenost učenika u izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti (CROSBI ID 420435)

Ocjenski rad | diplomski rad

Kir, Ivona Uključenost učenika u izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti / Šulentić Begić, Jasna (mentor); Begić, Amir (neposredni voditelj). Osijek, Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku, . 2018

Podaci o odgovornosti

Kir, Ivona

Šulentić Begić, Jasna

Begić, Amir

hrvatski

Uključenost učenika u izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti

Nastava glazbe ostvaruje se putem pjevanja, sviranja, slušanja, pokreta, plesa i glazbenog stvaralaštva. Uz neizostavnu redovnu nastavu glazbe organiziraju se i izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti, koje pripadaju slobodnom vremenu učenika. Takve aktivnosti razvijanju motoričke, kognitivne i socijalne sposobnosti, a prije svega proširuju vidike estetske kulture. U radu se polazi od nekoliko istraživačkih pitanja na koja se odgovorilo analizirajući anketni upitnik. Anketom se htjelo utvrditi u kojoj su mjeri izvannastavne i izvanškolske aktivnosti zastupljene kod učenika od četvrtog do osmog razreda (N = 510) u osnovnim školama na području Osječko-baranjske županije u Republici Hrvatskoj. Odabrane su jedna gradska i jedna prigradska škola. Rezultati su pokazali da učenici polaze školski zbor i ples/ritmiku u obje škole te glazbenu radionicu i bend u gradskoj školi kao izvannastavne aktivnosti. Klavir, gitaru i tamburicu učenici su naveli kao najčešća glazbala koja pohađaju u glazbenoj školi i na tečaju sviranja glazbala, u obliku aktivnosti izvan škole. Na temelju dobivenih rezultata ustanovili smo da postoji značajna statistička razlika između učenika prigradske i gradske škole u pohađanju izvannastavnih glazbenih aktivnosti, pri čemu učenici prigradske škole u većem broju polaze izvannastavne aktivnosti (pretpostavljamo zbog blizine te vremenske usklađenosti s ostalim školskim obvezama), dok je interes za polazak izvanškolskih aktivnosti podjednako zastupljen kod učenika u predgrađu i gradu. Utvrdili smo da su djevojke sklonije pohađanju izvannastavnih i izvanškolskih glazbenih aktivnosti u odnosu na dječake te da učenici sedmih i osmih razreda u manjem broju polaze takav način provođenja slobodnog vremena. Rezultati upućuju na potrebu većeg zalaganja nastavnika i roditelja u tom periodu učenikova odrastanja, naročito dječaka, kako bi se više zainteresirali za glazbene aktivnosti.

slobodno vrijeme, izvannastavne i izvanškolske aktivnosti, izvannastavne i izvanškolske glazbene aktivnosti, učenici starije školske dobi

nije evidentirano

engleski

Students involvement in additional and extracurricular music activities

nije evidentirano

leisure time, extracurricular activities, extracurricular music activities, students of senior school age

nije evidentirano

Podaci o izdanju

47

11.07.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Akademija za umjetnost i kulturu u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Glazbena umjetnost