Povezanost sociodemografskih varijabla sa stavovima nastavnika glazbe prema interkulturalnom odgoju (CROSBI ID 253115)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna
hrvatski
Povezanost sociodemografskih varijabla sa stavovima nastavnika glazbe prema interkulturalnom odgoju
Interkulturalna nastava glazbe postaje potrebom svih suvremenih multikulturalnih društava. Nastava glazbe ne može više biti utemeljena isključivo na upoznavanju zapadnoeuropske umjetničke glazbe. Interkulturalna stvarnost nameće nužnost poznavanja glazbenih tradicija različitih naroda, ali i poznavanje određene kulture u cjelini. S obzirom na svoju interkulturalnu bit, glazba je idealno područje u kojemu se može razvijati interkulturalna kompetencija učenika, a preduvjet je interkulturalno kompetentan nastavnik glazbe. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi povezanost između različitih sociodemografskih varijabla i stavova nastavnika glazbe prema interkulturalizmu u nastavi glazbe, njegovoj provedbi i podršci koju u tome dobivaju od škole. Anonimnim anketnim upitnikom ispitani su stavovi nastavnika glazbene kulture (N=309) i nastavnika glazbene umjetnosti (N=65) koji izvode nastavu glazbe u osnovnim školama i gimnazijama u Republici Hrvatskoj. Prema rezultatima istraživanja, spol se pokazao jedinom sociodemografskom varijablom značajno povezanom sa stavovima prema interkulturalnom odgoju, kao i s procjenom mogućnosti razvoja vlastite interkulturalne kompetencije i procjenom podrške koju nastavnici glazbe dobivaju od škole u provedbi interkulturalnog odgoja.
interkulturalna nastava glazbe, stavovi nastavnika, sociodemografske varijable, interkulturalna kompetencija
nije evidentirano
engleski
Relationship between sociodemographic variables and attitudes of music teachers toward intercultural education
nije evidentirano
intercultural music teaching, teacher attitudes, sociodemographic variables, intercultural competence
nije evidentirano
Podaci o izdanju
16 (2)
2018.
247-260
objavljeno
1334-2312
10.31192/np.16.2.3
Povezanost rada
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija