Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povezanost sociodemografskih varijabla sa stavovima nastavnika glazbe prema interkulturalnom odgoju (CROSBI ID 253115)

Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija

Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna Povezanost sociodemografskih varijabla sa stavovima nastavnika glazbe prema interkulturalnom odgoju // Nova prisutnost : časopis za intelektualna i duhovna pitanja, 16 (2018), 2; 247-260. doi: 10.31192/np.16.2.3

Podaci o odgovornosti

Begić, Amir ; Šulentić Begić, Jasna

hrvatski

Povezanost sociodemografskih varijabla sa stavovima nastavnika glazbe prema interkulturalnom odgoju

Interkulturalna nastava glazbe postaje potrebom svih suvremenih multikulturalnih društava. Nastava glazbe ne može više biti utemeljena isključivo na upoznavanju zapadnoeuropske umjetničke glazbe. Interkulturalna stvarnost nameće nužnost poznavanja glazbenih tradicija različitih naroda, ali i poznavanje određene kulture u cjelini. S obzirom na svoju interkulturalnu bit, glazba je idealno područje u kojemu se može razvijati interkulturalna kompetencija učenika, a preduvjet je interkulturalno kompetentan nastavnik glazbe. U okviru ovoga rada provedeno je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi povezanost između različitih sociodemografskih varijabla i stavova nastavnika glazbe prema interkulturalizmu u nastavi glazbe, njegovoj provedbi i podršci koju u tome dobivaju od škole. Anonimnim anketnim upitnikom ispitani su stavovi nastavnika glazbene kulture (N=309) i nastavnika glazbene umjetnosti (N=65) koji izvode nastavu glazbe u osnovnim školama i gimnazijama u Republici Hrvatskoj. Prema rezultatima istraživanja, spol se pokazao jedinom sociodemografskom varijablom značajno povezanom sa stavovima prema interkulturalnom odgoju, kao i s procjenom mogućnosti razvoja vlastite interkulturalne kompetencije i procjenom podrške koju nastavnici glazbe dobivaju od škole u provedbi interkulturalnog odgoja.

interkulturalna nastava glazbe, stavovi nastavnika, sociodemografske varijable, interkulturalna kompetencija

nije evidentirano

engleski

Relationship between sociodemographic variables and attitudes of music teachers toward intercultural education

nije evidentirano

intercultural music teaching, teacher attitudes, sociodemographic variables, intercultural competence

nije evidentirano

Podaci o izdanju

16 (2)

2018.

247-260

objavljeno

1334-2312

10.31192/np.16.2.3

Povezanost rada

Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija

Poveznice
Indeksiranost