Važnost mentorskog rada u obrazovanju prvostupnica sestrinstva (CROSBI ID 664002)
Prilog sa skupa u zborniku | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Neuberg, Marijana ; Lukšić, Mateja ; Canjuga, Irena ; Železnik, Danica
hrvatski
Važnost mentorskog rada u obrazovanju prvostupnica sestrinstva
Teorijska ishodišta: Jedan od najvažnijih oblika nastave u procesu obrazovanja prvostupnika/ca sestrinstva, provođenje je kliničke nastave, a kod njenog provođenja esencijalna je uloga medicinske sestre - mentora kliničke nastave. Metoda: U istraživanju pomoću anketnog upitnika od 10 pitanja sudjelovalo je 172 studenta preddiplomskog stručnog studija sestrinstva Sveučilišta Sjever, u periodu od 25. svibnja do 1. lipnja 2017. godine, elektronskim putem. Provedene su jednosmjerne analize varijance za nezavisne uzorke. Leveneovim testom za jednakost varijanci ispitano je zadovoljavaju li varijable uvjete za provedbu t- testa. Tamo gdje su se varijance podskupina statistički značajno razlikovale korišteni su korigirani podaci (Welchov t-test), provedeni su i hi- kvadrat test nezavisnosti i Spearmanov koeficijent korelacije. Rezultati: Najviši rezultat postižu karakteristike poznavanja materije i jasnoće izražavanja, dok su najniže ocjene prisutne kod karakteristika entuzijazma u radu sa studentima i organiziranosti na radnom mjestu. Studenti u prosjeku procjenjuju važnost provođenja vježbovne nastave izrazito visokom ocjenom, te otprilike tri četvrtine studenata na vježbovnoj nastavi sudjeluje samostalno i u većini aktivnosti. Većina studenata nije sigurna jesu li tijekom studija stekli naviku autoedukacije. Studentice procjenjuju razvijenost cilja stjecanja teorijskog znanja na vježbovnoj nastavi statistički značajno višom nego studenti. Sudionici ukupno procjenjuju razvijenost nastavnih ciljeva srednjim do visokim ocjenama, najbolje razvijenim procijenjen je opći cilj usvajanja vještina dok je cilj stjecanja teorijskog znanja procijenjen kao najmanje razvijen. Rasprava: Studenti su svjesni važnosti provođenja kliničke nastave te otprilike tri četvrtine studenata nastoji samostalno sudjelovati tijekom kliničke nastave u većini aktivnosti. Razvijanje općih ciljeva nastave na tijekom provođenja vježbovne nastave kao što su stjecanje teorijskog znanja, usvajanje vještina, izgradnja stavova, umijeće kritičkog razmišljanja, rad u timu i organizaciji studenti su ocijenili vrlo visokim ocjenama.
mentorstvo, mentor, klinička nastava, sestrinstvo, student
nije evidentirano
engleski
The importance of mentorship in the education of bachelors of nursing
nije evidentirano
mentorship, mentor, clinical teaching, nursing, student
nije evidentirano
Podaci o prilogu
122-133.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
8. znanstvena konferenca z mednarodno udeležbo s področjazdravstvenih in socialnih ved
Železnik Danica ; Železnik, Uroš
Slovenj Gradec: Visoka šola za zdravstvene vede, Slovenj Gradec
978-961-94351-1-3
Podaci o skupu
8. znanstvena konferenca z mednarodno udeležbo s področja zdravstvenih in socialnih ved "Prenos znanj in izkušenj med kliničnim okoljem in znanostjo" = 8. znanstveni skup s međunarodnim sudjelovanjem iz područja zdravstvenih i društvenih znanosti "Prijenos znanja i iskustva između kliničkog okruženja i znanosti"
predavanje
19.06.2018-19.06.2018
Maribor, Slovenija