Uloga i značaj seoskih instituta u turskoj književnosti (CROSBI ID 420313)
Ocjenski rad | diplomski rad
Podaci o odgovornosti
Vranić, Ana
Abadžić Navaey, Azra
hrvatski
Uloga i značaj seoskih instituta u turskoj književnosti
Seoski su instituti bili odgojno-obrazovne institucije koje su djelovale u Republici Turskoj u razdoblju od 1940. do 1950. godine. Osnovani su s ciljem da osposobe učiteljski kadar u nerazvijenim regijama Republike Turske i pridonesu modernizaciji onih dijelove zemlje do kojih kemalistička kulturna revolucija nije bila doprijela. Osim što su odgajali učitelje koji su djelovali kao seoski prosvjetitelji, oni su „proizvodili“ novi profil obrazovanih seljana od kojih su neki kasnije postali vrlo utjecajni i rado čitani pisci. Postupno mijenjajući društvenu sliku turske provincije seoski su instituti posredno utjecali i na razvoj moderne turske književnosti, što ih čini društvenim i kulturnim fenomenom od posebnog značaja. U ovom se diplomskome radu ispituje uloga i značaj seoskih instituta u razvoju moderne turske književnosti. Kroz osvrt na biografije najpoznatijih predstavnika tzv. „seoske književnosti“ i analizu glavnih značajki njihova stvaralaštva, nastoji se pojasniti kako su pisci iz nerazvijenih anadolskih provincija postali vodećim predstavnicima turske socrealističke književnosti u drugoj polovici 20. stoljeća.
obrazovanje ; seoski instituti ; turska književnost ; seoska književnost ; roman sela
nije evidentirano
engleski
The role and importance of the village institutes in Turkish literature
nije evidentirano
education ; Village Institutes ; Turkish literature ; village literature ; village novel
nije evidentirano
Podaci o izdanju
50
06.07.2018.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Filozofski fakultet u Zagrebu
Zagreb