Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Dinamične ideje Mongea u 21. stoljeću (CROSBI ID 663854)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | domaća recenzija

Mladinić, Petar ; Radović, Nikol Dinamične ideje Mongea u 21. stoljeću // Zbornik sažetaka radova 8. kongresa nastavnika matematike / Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata (ur.). Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo, 2018. str. 150-151

Podaci o odgovornosti

Mladinić, Petar ; Radović, Nikol

hrvatski

Dinamične ideje Mongea u 21. stoljeću

Svijet u kojem živimo mijenja se neprestano i neumoljivo pojavom novih tehnologija. Promjene utječu na načine učenja i poučavanja tradicionalnih predmeta, matematika a napose deskriptivne geometrije. Tvorac deskriptivne geometrije G. Monge još je u 18. stoljeću definirao temeljne metode vizualizacije trodimenzijskih geometrijskih figura u dvodimenzijskom okružju. Iako su te metode prvih 10 godina bile vojna tajna, Monge nije mogao predvidjeti da će vremenom te metode postale standardni jezik grafičke komunikacije građevinaria, arhitekata, kartografa, brodara, slikara, dizajnera, art – street umjetnika, . . Postavlja se pitanje da li i danas, u 21. stoljeću treba poučavati na isti način, i kako pri tome zadovoljiti nove izazove poučavanja/ učenja? Kako naći dobru mjeru između tradicionalnog poučavanja i primjene tehnologije? Kako primjeniti tehnologiju kao alat kojim se usvajaju nove vještine u kombinaciji sa klasičnim kompetencijama deskriptivne geometrije, a ne tehnologiju radi tehnologije? Da bi se odgovorilo na sva ta pitanja treba imati na umu da učenici imaju problema sa vizualizacijom na relaciji prostor – ravnina što je posljedica života u virtualnom svijetu – svijetu igara. Naša je ideja pokazati kako povezati klasično (Mongeovih metoda projiciranja na tri ortogonalne ravnine) – dinamičnu vizualizaciju uporabom programa dinamične geometrije na modelu aksonometrijske kocke u cilju približavanja „teških“ - klasičnih metoda u okružju koje je učenicima blisko. Aksonometrijska kocka ima za cilj „kopiranja“ poznatog okružja iz igrica u kojemu je prostor zatvoren/ ograničen. Dinamičnost osigurava istovremenu promjenu na aksonometrijskoj kocki (trodimenzijskom okružju) i ravnini (dvodimenzijsko okružje – Mongeov svijet) pa se tako učenici nalaze u poznatoj situaciji kao i u igricama te bez većih problema usvajaju dinamično – klasične Mongeove metode vizualizacije.

deskriptivna geometrija, vizualizacija, grafička komunikacija, aksonometrijska kocke, program dinamične geometrije Sketchpad

nije evidentirano

engleski

Dynamic ideas of Monge in the 21st century

nije evidentirano

descriptive geometry, visualization, graphic communication, axonometric cubes, dynamic geometry software Sketchpad

nije evidentirano

Podaci o prilogu

150-151.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

Zbornik sažetaka radova 8. kongresa nastavnika matematike

Soucie, Tanja ; Svedrec, Renata

Zagreb: Hrvatsko matematičko društvo

978-953-6862-30-6

Podaci o skupu

8. kongres nastavnika matematika

predavanje

03.07.2018-05.07.2018

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Matematika, Pedagogija