Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 945685

Jezik u kontekstu inkluzije migranata


Berbić Kolar, Emina; Gligorić, Igor Marko
Jezik u kontekstu inkluzije migranata // Educa, časopis za obrazovanje, nauku i kulturu, IX (2018), 11; 147-152 (međunarodna recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Jezik u kontekstu inkluzije migranata
(Language in Migrant Inclusion)

Autori
Berbić Kolar, Emina ; Gligorić, Igor Marko

Izvornik
Educa, časopis za obrazovanje, nauku i kulturu (1840-3301) IX (2018), 11; 147-152

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Jezik ; migranti ; inkluzija ; obrazovanje
(Language ; migrants ; inclusion ; education)

Sažetak
Migranti koji su tijekom migrantske krize 2015. i 2016. došli u evropske zemlje (te nastavljaju dolaziti i u 2017.) rješavanjem svojega pravnoga statusa u određenoj državi postaju obvezom sustava. Pritom se prije svega misli na činjenicu da je migrante potrebno (što je više moguće i na svim razinama) uključiti u društvo u koje dolaze. Ta se zadaća pokazuje nimalo lakom u državama s velikim useljeničkim iskustvom, a za države koje dosad nisu imale značajnije useljeničke priljeve problem inkluzije migranata još je i veći. Analizirajući pravni okvir i iskustva u tradicionalnim useljeničkim državama Europske unije te Republike Hrvatske, artikulira se (ključno) mjesto jezika u inkluziji migranata. U tome se smislu predlaže educiranje tzv. jezičnih asistenata te se artikuliraju kompetencije osoba koje bi trebale ubrzati i pospješiti inkluziju migranata u njima jezično (i kulturno) udaljen(ij)a europska društva. Jezik se u kontekstu inkluzije migranata u radu promatra od predškolske dobi, uključivanja djece migranata u odgojno-obrazovni sustav, do odrasle dobi i uključivanja migranata na tržište rada.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Filologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Fakultet za odgojne i obrazovane znanosti, Osijek