Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Implementacija marketinga u funkciji unapređenja performansi gradova (CROSBI ID 420070)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Širola, Davor Implementacija marketinga u funkciji unapređenja performansi gradova / Meler, Marcel (mentor); Split, Ekonomski fakultet u Splitu, . 2017

Podaci o odgovornosti

Širola, Davor

Meler, Marcel

hrvatski

Implementacija marketinga u funkciji unapređenja performansi gradova

Gradske uprave u Republici Hrvatskoj djeluju u okruženju koje ne obvezuje niti kontinuirano preporučuje aktivnosti za bolje zadovoljavanje korisnika lokalnih javnih usluga. Pored toga, problem istraživanja ovog doktorskog rada predstavlja i razina razumijevanja gradskih uprava o potrebi djelotvornijeg i učinkovitijeg funkcioniranja u svrhu usluživanja građana i drugih dionika, posebno u kontekstu percipirane monopolističke pozicije lokalne samouprave. Predmet istraživanja ovog rada predstavlja utvrđivanje razine usvojenosti tržišne orijentacije, odnosno prihvaćenosti marketinške koncepcije, koja je istražena u odnosu na ključne skupine dionika hrvatskih gradskih uprava. Kvalitativnim istraživanjem prepoznato je devet skupina: građani, lokalni poduzetnici i privatni investitori, civilni sektor, turisti i izletnici, nadležna ministarstva, Vlada, Sabor i dr., javna poduzeća, pripadajuće županije, druge jedinice lokalne samouprave (konkurenti) i zaposlenici gradskih uprava. Veća tržišna orijentiranost znači i bolje prikupljanje informacija i njihovo uspješno širenje do osoba zaduženih za kreiranje tržišno orijentiranih reakcija oblikovanih specifično prema svakoj skupini dionika. No, za djelotvorno i učinkovito djelovanje gradskih uprava potrebna je i poduzetnička orijentiranost, kako bi se proaktivno tražili novi resursi, inovativna rješenja za korisnike ili pokrenuli razvojni projekti, uz prihvatljivu razinu rizika. Rezultati istraživanja obaju konstrukata pokazali su srednju razinu tržišne i poduzetničke orijentiranosti gradskih uprava u Republici Hrvatskoj. Pritom je utvrđeno da sve tri komponente tržišne orijentacije – prikupljanje, širenje i tržišno orijentirana reakcija na informacije, predstavljaju značajne i međusobno povezane dijelove konstrukta, uz najveću korelaciju između ključne komponente – tržišno orijentirane reakcije i ukupne tržišne orijentacije. Važnu spoznaju predstavlja i dokazivanje podjednake (srednje) razine intenziteta tržišne orijentiranosti prema svim skupinama dionika. Također je utvrđeno da intenzitet prema pojedinoj skupini dionika ovisi o relevantnosti te skupine za određenu gradsku upravu. Istraživanjem su potvrđene hipoteze da tržišna i poduzetnička orijentacija u hrvatskim gradskim upravama pozitivno utječu na subjektivno mjerene organizacijske performanse i performanse korisnika, odnosno zadovoljstvo korisnika. Iz istraživanja također proizlazi da poduzetnička orijentacija pozitivno utječe na razinu tržišne orijentacije gradskih uprava, odnosno da usvajanje obaju koncepata daje sinergijske učinke.

tržišna orijentacija ; dionički pristup ; poduzetnička orijentacija ; gradske uprave

nije evidentirano

engleski

The Implementation of Marketing Concept as a Mean of Improving City Performances

nije evidentirano

Market Orientation ; Stakeholder Approach ; Entrepreneurial Orientation ; Local City Governments

nije evidentirano

Podaci o izdanju

315

14.06.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Splitu

Split

Povezanost rada

Ekonomija, Interdisciplinarne društvene znanosti