Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 944498

Emocionalni i kognitivni razvoj - uloga emocionalne inteligencije i kompetentnosti


Takšić, Vladimir; Vučenović, Dario
Emocionalni i kognitivni razvoj - uloga emocionalne inteligencije i kompetentnosti // Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu / Vučenović, Dario (ur.).
Split: Udruga Montessori pedagogije Split, 2016. str. 1-1 (plenarno, međunarodna recenzija, sažetak, znanstveni)


Naslov
Emocionalni i kognitivni razvoj - uloga emocionalne inteligencije i kompetentnosti
(Emotional and cognitive development - role of emotional intelligence and competence)

Autori
Takšić, Vladimir ; Vučenović, Dario

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu / Vučenović, Dario - Split : Udruga Montessori pedagogije Split, 2016, 1-1

Skup
Međunarodna konferencija povodom obilježavanja 25. godišnjice rada prema pedagogiji Marije Montessori u Hrvatskoj: Interdisciplinarni pristup razvoju osjetila i osjećaja u djetinjstvu

Mjesto i datum
Split, Hrvatska, 19-21.05

Vrsta sudjelovanja
Plenarno

Vrsta recenzije
Međunarodna recenzija

Ključne riječi
Emocionalni i kognitivni razvoj, emocionalna inteligencija, emocionalne kompetencije
(Emotional and cognitive development, emotional intelligence, emotional competence)

Sažetak
Kognitivni i emocionalni razvoj preklapaju se i u međusobnoj su interakciji. Nekada se smatralo da emocije treba pod svaku cijenu isključiti iz naše kognicije, jer one samo mogu poremetiti naše razumno djelovanje. Međutim, vrlo brzo se uvidjelo da je , , razum bez emocija impotentan, emocije bez razuma slijepe'' (Tomkins, 1962). Koncept koji je devedesetih godina prošlog stoljeća ujedinio ove dvije važne sfere naše osobnosti je emocionalna inteligencija. Autori koncepta Jack Mayer i Peter Salovey smatraju da ona , , općenito označava sposobnost prepoznavanja značenja emocionalnog sklopa, kao i prosuđivanje i rješavanje problema vezanih za emocionalni kontekst''. To je moderan koncept prilagođen demokratičnim kulturama, jer ne inzistira na diktiranim mjerilima emocionalnog ponašanja. U izlaganju će biti opisane najvažnije suvremene teorije inteligencije i njihove razvojne komponente. Uloga i važnost emocija u razvoju djeteta bit će prikazani kroz primjere i realne situacije. Kroz primjere će također biti opisano kako emocija i kognicija uspješno koegzistiraju u konceptu emocionalne inteligencije i doprinose našem boljem i sretnijem životu. Kako se emocionalna inteligencija razvija tijekom čitavog života, moguće ju je poticati, a za to su već izrađeni i provjereni programi za različite uzraste. Prijedlogom Nacionalnog kurikuluma međupredmetne teme, koji predviđa uvođenje emocionalnih i socijalnih sadržaja kroz sve obrazovne cikluse, konačno bi se priznao status i važnost tih sadržaja u razvoju životnih vještina i kompetencija.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Filozofski fakultet, Rijeka