Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 944338

Kvaliteta obiteljske interakcije i emocionalna kompetentnost kao odrednice agresivnog ponašanja djece školske dobi


Valić, Jadranka; Brajša-Žganec, Andreja
Kvaliteta obiteljske interakcije i emocionalna kompetentnost kao odrednice agresivnog ponašanja djece školske dobi // Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu, 159 (2018), 1-2; 115-137 (domaća recenzija, članak, znanstveni)


Naslov
Kvaliteta obiteljske interakcije i emocionalna kompetentnost kao odrednice agresivnog ponašanja djece školske dobi
(Quality of family interaction and emotional competence as a determinant of aggressive behavior among school children)

Autori
Valić, Jadranka ; Brajša-Žganec, Andreja

Izvornik
Napredak : časopis za pedagogijsku teoriju i praksu (1330-0059) 159 (2018), 1-2; 115-137

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Radovi u časopisima, članak, znanstveni

Ključne riječi
Roditeljsko ponašanje ; emocionalna kompetentnost ; agresivnost
(Parentalbehavior ; emotionalcompetence ; aggressiveness)

Sažetak
Cilj istraživanja bio je ispitati ulogu emocionalne kompetentnosti djeteta te dječje percepcije majčina i očeva roditeljskog ponašanja u objašnjenju agresivnog ponašanja. U istraživanju su sudjelovala 203 osnovnoškolca prosječne dobi 12 godina. Podaci su prikupljeni Upitnik roditeljskog prihvaćanja/odbijanja (Rohner, 2005), Upitnikom emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002) i Upitnikom agresivnosti za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić i Bartolić, 2006). Rezultati istraživanja pokazali su da roditeljsko prihvaćanje smanjuje agresivno ponašanje, a da zanemarivanje, agresivnost i nediferencirano odbijanje povećavaju agresivnost djece. Veća razina emocionalne kompetentnosti djece rezultirat će smanjenim agresivnim ponašanjem. Varijable roditeljskog ponašanja zajedno s varijablom regulacija i upravljanje emocijama objašnjavaju 25, 3% varijance agresivnog ponašanja. Od dimenzija roditeljskog ponašanja osobito se ističe očeva agresivnost koja se jedina izdvojila kao prediktor agresivnog ponašanja u cjelokupnom uzorku. Nalazi istraživanja upućuju na važnost razvoja emocionalne kompetentnosti djece i roditeljskog prihvaćanja u smanjenju dječjeg agresivnog ponašanja.

Izvorni jezik
Hrvatski



POVEZANOST RADA


Ustanove
Institut društvenih znanosti Ivo Pilar, Zagreb

Autor s matičnim brojem:
Andreja Brajša-Žganec, (185362)