Kvaliteta obiteljske interakcije i emocionalna kompetentnost kao odrednice agresivnog ponašanja djece školske dobi (CROSBI ID 252516)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | domaća recenzija
Podaci o odgovornosti
Valić, Jadranka ; Brajša-Žganec, Andreja
hrvatski
Kvaliteta obiteljske interakcije i emocionalna kompetentnost kao odrednice agresivnog ponašanja djece školske dobi
Cilj istraživanja bio je ispitati ulogu emocionalne kompetentnosti djeteta te dječje percepcije majčina i očeva roditeljskog ponašanja u objašnjenju agresivnog ponašanja. U istraživanju su sudjelovala 203 osnovnoškolca prosječne dobi 12 godina. Podaci su prikupljeni Upitnik roditeljskog prihvaćanja/odbijanja (Rohner, 2005), Upitnikom emocionalne kompetentnosti (Takšić, 2002) i Upitnikom agresivnosti za djecu i adolescente (Vulić-Prtorić i Bartolić, 2006). Rezultati istraživanja pokazali su da roditeljsko prihvaćanje smanjuje agresivno ponašanje, a da zanemarivanje, agresivnost i nediferencirano odbijanje povećavaju agresivnost djece. Veća razina emocionalne kompetentnosti djece rezultirat će smanjenim agresivnim ponašanjem. Varijable roditeljskog ponašanja zajedno s varijablom regulacija i upravljanje emocijama objašnjavaju 25, 3% varijance agresivnog ponašanja. Od dimenzija roditeljskog ponašanja osobito se ističe očeva agresivnost koja se jedina izdvojila kao prediktor agresivnog ponašanja u cjelokupnom uzorku. Nalazi istraživanja upućuju na važnost razvoja emocionalne kompetentnosti djece i roditeljskog prihvaćanja u smanjenju dječjeg agresivnog ponašanja.
roditeljsko ponašanje ; emocionalna kompetentnost ; agresivnost
nije evidentirano
engleski
Quality of family interaction and emotional competence as a determinant of aggressive behavior among school children
nije evidentirano
parentalbehavior ; emotionalcompetence ; aggressiveness
nije evidentirano