Percepcija nastavne prakse hrvatskih studenata nastavničkih fakulteta (CROSBI ID 663256)
Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa
Podaci o odgovornosti
Đuranović, Marina ; Klasnić, Irena ; Ninčević, Marjan
hrvatski
Percepcija nastavne prakse hrvatskih studenata nastavničkih fakulteta
Kvalitativna istraživanja u području pedagogije zadnjih desetljeća dobivaju na važnosti te sve češće primjenjuju kako bi se dobio sadržajniji uvid u istraživanu problematiku. U radu smo primijenili fenomenološki pristup želeći ustanoviti kako studenti, budući učitelji, percipiraju nastavnu praksu. Studenti nastavničkih smjerova, koje smo intervjuirali, nazočili su nastavnoj praksi te kao takvi predstavljaju vrijedan izvor podataka o njoj. U ispitivanju je sudjelovalo 307 ispitanika, 102 studenta i 205 studentica. Ispitanici su bili studenti Sveučilišta u Zagrebu, polaznici pet sastavnica Sveučilišta: Učiteljski fakultet, Muzička akademija, Kineziološki fakultet, Prirodoslovno-matematički fakultet i Hrvatski studiji. Uzorak je bio namjerni, njime smo obuhvatili studente nastavničkih studija. Radom su prikazani odgovori na tri pitanja otvorenog tipa. Analiza je provedena tako da su prikupljene izjave ispitanika identificirane i razvrstane u kategorije kako bismo klasificirali empirijski materijal. Rezultati sugeriraju da postoji niz pozitivnih vrijednosti nastavne prakse za rad budućih učitelja, ali i brojni nedostaci. Studenti, budući učitelji, iznose i niz konkretnih prijedloga kako unaprijediti kvalitetu nastavne prakse. Studente kao korisnike nastavne prakse treba kontinuirano propitivati te na osnovi njihovih iskaza unijeti promjene kako bi oni postali kompetentni učitelji te odgajali i obrazovali sposobne, zadovoljne, kreativne i sretne učenike. Ovaj rad mogao bi biti doprinos izradi novog Pravilnika o vježbaonicama.
fenomenološki pristup ; kvalitativno istraživanje ; nastavna praksa ; studenti
nije evidentirano
engleski
Perception of the teaching practice of Croatian students of teacher education studies
nije evidentirano
phenomenological approach ; qualitative research ; teaching practice ; students
nije evidentirano
Podaci o prilogu
31-31.
2018.
objavljeno
Podaci o matičnoj publikaciji
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 17. dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije - knjiga sažetaka
Podaci o skupu
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 17. Dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije
predavanje
07.06.2018-08.06.2018
Petrinja, Hrvatska