Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 943699

Percepcija nastavne prakse hrvatskih studenata nastavničkih fakulteta


Đuranović, Marina; Klasnić, Irena; Ninčević, Marjan
Percepcija nastavne prakse hrvatskih studenata nastavničkih fakulteta // Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 17. dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije - knjiga sažetaka
Petrinja, Hrvatska, 2018. str. 31-31 (predavanje, nije recenziran, sažetak, znanstveni)


Naslov
Percepcija nastavne prakse hrvatskih studenata nastavničkih fakulteta
(Perception of the teaching practice of Croatian students of teacher education studies)

Autori
Đuranović, Marina ; Klasnić, Irena ; Ninčević, Marjan

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 17. dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije - knjiga sažetaka / - , 2018, 31-31

Skup
Međunarodni znanstveno-stručni simpozij 17. dani Mate Demarina: Odgoj i obrazovanje - budućnost civilizacije

Mjesto i datum
Petrinja, Hrvatska, 07.-08.06.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Nije recenziran

Ključne riječi
Fenomenološki pristup ; kvalitativno istraživanje ; nastavna praksa ; studenti
(Phenomenological approach ; qualitative research ; teaching practice ; students)

Sažetak
Kvalitativna istraživanja u području pedagogije zadnjih desetljeća dobivaju na važnosti te sve češće primjenjuju kako bi se dobio sadržajniji uvid u istraživanu problematiku. U radu smo primijenili fenomenološki pristup želeći ustanoviti kako studenti, budući učitelji, percipiraju nastavnu praksu. Studenti nastavničkih smjerova, koje smo intervjuirali, nazočili su nastavnoj praksi te kao takvi predstavljaju vrijedan izvor podataka o njoj. U ispitivanju je sudjelovalo 307 ispitanika, 102 studenta i 205 studentica. Ispitanici su bili studenti Sveučilišta u Zagrebu, polaznici pet sastavnica Sveučilišta: Učiteljski fakultet, Muzička akademija, Kineziološki fakultet, Prirodoslovno-matematički fakultet i Hrvatski studiji. Uzorak je bio namjerni, njime smo obuhvatili studente nastavničkih studija. Radom su prikazani odgovori na tri pitanja otvorenog tipa. Analiza je provedena tako da su prikupljene izjave ispitanika identificirane i razvrstane u kategorije kako bismo klasificirali empirijski materijal. Rezultati sugeriraju da postoji niz pozitivnih vrijednosti nastavne prakse za rad budućih učitelja, ali i brojni nedostaci. Studenti, budući učitelji, iznose i niz konkretnih prijedloga kako unaprijediti kvalitetu nastavne prakse. Studente kao korisnike nastavne prakse treba kontinuirano propitivati te na osnovi njihovih iskaza unijeti promjene kako bi oni postali kompetentni učitelji te odgajali i obrazovali sposobne, zadovoljne, kreativne i sretne učenike. Ovaj rad mogao bi biti doprinos izradi novog Pravilnika o vježbaonicama.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Pedagogija



POVEZANOST RADA


Ustanove
Hrvatski studiji, Zagreb,
Učiteljski fakultet, Zagreb