Doprinos razvoju kompetencija odgojitelja za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u predškolskim ustanovama (CROSBI ID 252370)
Prilog u časopisu | prethodno priopćenje | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Anđić, Dunja
hrvatski
Doprinos razvoju kompetencija odgojitelja za odgoj i obrazovanje za održivi razvoj u predškolskim ustanovama
Jedna od temeljnih zadaća odgojitelja jest upoznavanje djeteta s njegovim okruženjem i optimalno poticanje njegova rasta i razvoja, uključujući i razvoj temeljnih prava djece na okoliš, čist zrak, pitku vodu, zdrav život i kvalitetno djetinjstvo. Razvoj osjetljivosti djece iznimno je važno za budućnost odgoja i obrazovanja za održivi razvoj, a treba ga početi razvijati još od ranog djetinjstva. Problematika kurikula i prakse rada odgojitelja uključuje i propitivanje kompetencija za uspješnu praksu rada s djecom u odgoju i obrazovanja za održivi razvoj. U radu se prikazuju neki od razvijenih postojećih modela procjene kompetencija za cjeloživotni odgoj i obrazovanje za održivi razvoj. Razvijen je mjerni instrument čije su mjerne karakteristike ispitane, a u radu su predstavljeni rezultati toga preliminarnog istraživanja. Istraživanje je provedeno na uzorku od 65 odgojitelja u pet dječjih vrtića. Konstruirana skala objašnjava 48 % zajedničke varijance i može biti značajna osnovica za daljnje propitivanje i razvoj modela kompetencija odgojitelja. Na taj način predstavlja i dobar temelj za promišljanje sadržaja kurikula budućega inicijalnog obrazovanja, ali i stručnog usavršavanja odgojitelja u području cjeloživotnog odgoja i obrazovanja
cjeloživotno obrazovanje, kompetencije, odgoj i obrazovanje za okoliš/ održivi razvoj, odgojitelj, održivo društvo, predškolske ustanove
nije evidentirano
engleski
Contribution to the Development of Kindergarten/Preschool Teachers’ Competences for Education for Sustainable Development in Preschool Institutions
nije evidentirano
competence ; environmental education/education for sustainable development ; kindergarten/preschool teachers ; kindergartens/preschools ; lifelong learning ; sustainable society
nije evidentirano
Podaci o izdanju
19. Sp.Ed. (3)
2017.
213-232
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v19i0.2712