Razlike u morfološkim obilježjima učenika i učenica prvih razreda ruralnih i gradskih osnovnih škola u Lici (CROSBI ID 419906)
Ocjenski rad | magistarski rad (mr. sc. i mr. art.)
Podaci o odgovornosti
Tomljenović, Braco
prof. dr. sc. Vladimir Findak
hrvatski
Razlike u morfološkim obilježjima učenika i učenica prvih razreda ruralnih i gradskih osnovnih škola u Lici
Na uzorku od 101 učenika u ruralnoj sredini i 94 učenika u gradskoj sredini te 75 učenica u ruralnoj sredini i 91 učenica u gradskoj sredini s ciljem utvrđivanja značajnosti razlika rezultata morfoloških obilježja učenika i učenica prvih razreda osnovnih škola podijeljenih na subuzorke definirane na temelju mjesta prebivališta izmjerena su 23 morfološka manifestna obilježja. Mjerenje morfoloških obilježja provedeno u periodu od 22. studenog do 3. prosinca školske 2005./06 godine. Uzorak učenika u ruralnoj sredini formiran je u osnovnim školama Ličkog Osika, Brinja, Korenice i Gračaca. Uzorak učenika u gradskoj sredini formiran je u osnovnim školama Gospića i Otočca. Mjerenje se vršilo šest dana s početkom u 8, 00 sati, svaki dan u drugoj školi. Morfološka obilježja praćena su zbog mogućih promjena što ih može izazvati tjelesno vježbanje. Baterija instrumenata za procjenu morfoloških obilježja bila je tako konstruirana da je sa po šest mjera nepristrano pokriven svaki od četiri latentna faktora (osim potkožnog masnog tkiva koji je pokriven s pet mjera). Postojeći model morfološkog prostora egzistira kao skup longitudinalne dimenzionalnosti skeleta, transverzalne dimenzionalnosti skeleta, volumena i mase tijela, te potkožnog masnog tkiva. Nakon obrade dobivenih rezultata utvrđeno je da u prostoru morfoloških obilježja, u prvom razredu osnovne škole u Lici postoje globalne razlike unutar obje grupe ispitanika. Razlike unutar grupa statistički su značajne i pripisuju se u potpunosti mjestu stanovanja u ruralnoj odnosno gradskoj sredini. Rezultati eksperimenta nedvosmisleno pokazuju kako postoji razlika morfoloških obilježja učenika i učenici u gradskoj i ruralnoj sredini i da pri planiranju i programiranju, provođenju kontrole efekata odgojno - obrazovnog rada nastavnik mora uvažiti sredinu gdje učenik živi. Vidljivo je da različite sredine, ruralna i gradska utječu na razliku učenika te je različita vjerojatnost uspjeha odnosno udaljenost aktualnog stanja učenika u gradskoj i ruralnoj sredini od poželjnih ciljeva
dječaci, djevojčice, morfološka obilježja, razlike, ruralna i gradska sredina, osnovna škola, Lika
nije evidentirano
engleski
Differences in morphological featurs betwen first grade pupils in rural and urban primary schools in Lika
nije evidentirano
boys, girls, morphological features, differences, rural and urban environment, primary school, Lika
nije evidentirano
Podaci o izdanju
107
20.06.2006.
obranjeno
Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj
Kineziološki fakultet u Zagrebu
Zagreb