Glazbene kompetencije odgojitelja u svjetlu samorefleksije studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja (CROSBI ID 252172)
Prilog u časopisu | izvorni znanstveni rad | međunarodna recenzija
Podaci o odgovornosti
Bačlija Sušić, Blaženka
hrvatski
Glazbene kompetencije odgojitelja u svjetlu samorefleksije studenata ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja
S obzirom na brojne dobrobiti glazbe u djetetovu cjelovitom razvoju, glazbeni odgoj sve više postaje imperativ i izazov suvremene odgojno- obrazovne prakse. U skladu s time svaki bi odgojitelj trebao posjedovati određene glazbene kompetencije. Cilj ovoga rada jest ispitati glazbene kompetencije studenata diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Samorefleksijom studenata, putem anketnog upitnika oblikovanog za potrebe ovog istraživanja, ispitane su temeljne, metodičke i glazbeno-stvaralačke kompetencije, kao i njihova praktična primjena u odgojno-obrazovnoj praksi. S ciljem dodatnog unapređenja odgojno- obrazovne prakse prikupljena su stajališta i mišljenja ispitanika o kompetencijama koje bi dodatno željeli usavršiti tijekom diplomskog studija. U istraživanju su sudjelovala 223 ispitanika, studenata redovitog i izvanrednog diplomskog studija RPOO Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Primijenjena je kvantitativna i kvalitativna metoda znanstvenog pedagoškog istraživanja. Zaključeno je da bez obzira na to što ispitanici samorefleksijom visoko procjenjuju svoje temeljne, metodičke i glazbeno- stvaralačke kompetencije, samorefleksija njihovih praktičnih kompetencija, kao i izražena potreba za dodatnim usavršavanjem, ukazuju na to da su ispitanici svjesni potrebe za daljnjim razvojem svojih glazbenih kompetencija. Dobiveni rezultati istraživanja predstavljaju smjernicu za daljnje unapređenje kvalitete nastave glazbe, kako studenata diplomskog tako i dodiplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
glazbene kompetencije ; odgojitelji ; rani i predškolski odgoj i obrazovanje ; samorefleksija
nije evidentirano
engleski
Preschool teachers’ music competencies based on preschool education students’ self-assessment
S obzirom na brojne dobrobiti glazbe u djetetovu cjelovitom razvoju, glazbeni odgoj sve više postaje imperativ i izazov suvremene odgojno- obrazovne prakse. U skladu s time svaki bi odgojitelj trebao posjedovati određene glazbene kompetencije. Cilj ovoga rada jest ispitati glazbene kompetencije studenata diplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Samorefleksijom studenata, putem anketnog upitnika oblikovanog za potrebe ovog istraživanja, ispitane su temeljne, metodičke i glazbeno-stvaralačke kompetencije, kao i njihova praktična primjena u odgojno-obrazovnoj praksi. S ciljem dodatnog unapređenja odgojno- obrazovne prakse prikupljena su stajališta i mišljenja ispitanika o kompetencijama koje bi dodatno željeli usavršiti tijekom diplomskog studija. U istraživanju su sudjelovala 223 ispitanika, studenata redovitog i izvanrednog diplomskog studija RPOO Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu. Primijenjena je kvantitativna i kvalitativna metoda znanstvenog pedagoškog istraživanja. Zaključeno je da bez obzira na to što ispitanici samorefleksijom visoko procjenjuju svoje temeljne, metodičke i glazbeno- stvaralačke kompetencije, samorefleksija njihovih praktičnih kompetencija, kao i izražena potreba za dodatnim usavršavanjem, ukazuju na to da su ispitanici svjesni potrebe za daljnjim razvojem svojih glazbenih kompetencija. Dobiveni rezultati istraživanja predstavljaju smjernicu za daljnje unapređenje kvalitete nastave glazbe, kako studenata diplomskog tako i dodiplomskog studija Ranog i predškolskog odgoja i obrazovanja Učiteljskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu.
early childhood and preschool education ; music competencies ; preschool teacher ; self-assessment.
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
nije evidentirano
Podaci o izdanju
20 (Sp.Ed.1)
2018.
113-129
objavljeno
1848-5189
1848-5197
10.15516/cje.v20i0.3048
Povezanost rada
Glazbena umjetnost, Obrazovne znanosti, Pedagogija