Priručnik za benchmarking u hrvatskom i slovenskom hotelijerstvu = Priročnik za benchmarking u hrvaškom in slovenskom hotelierstvu (CROSBI ID 16480)
Urednička knjiga | priručnik
Podaci o odgovornosti
Janković, Sandra ; Peršić, Milena
hrvatski
Priručnik za benchmarking u hrvatskom i slovenskom hotelijerstvu = Priročnik za benchmarking u hrvaškom in slovenskom hotelierstvu
Benchmarking predstavlja potragu za najboljom praksom. To je postupak koji se temelji na uspoređivanju vlastitih dimenzija s onim poduzećima koja zaslužuju biti mjera vrijednosti. Primjena benchmarkinga u svjetskom hotelijerstvu ima vrlo dugačku tradiciju, prve forme benchmarking statistike bilježe se 1930ih godina. Danas u svjetskom hotelijerstvu postoji velik broj raznih publikacija u okviru kojih se objavljuju ostvareni rezultati poslovanja u hotelijerstvu, koji pojedinim hotelima mogu poslužiti u svrhu benchmarkinga. Među njima je i Benchmarking hrvatskog hotelijerstva koji nudi mogućnost mjesečnog uspoređivanja pokazatelja upravljanja prihodima, poput iskorištenosti kapaciteta, prosječne cijene sobe, ostvarenog prihoda smještaja po sobi te ukupnog prihoda hotela po sobi. Potrebno je napomenuti da se individualni pokazatelji hotela nikada ne iskazuju, već samo prosječni pokazatelji za uzorak koji sadrži najmanje tri hotela. Prilikom odabira kompseta odnosno konkurentnih hotela za usporedbu potrebno je odabrati hotele koji su po karakterstikama poput tržišni segment, cjenovni rang, lokacija ili ne nužno i broj zvjezdica vrlo slični vlastitom hotelu. Pri tome je također vrlo bitno kao kriterij uzeti u obzir i percepciju gosta. Ovaj priručnik daje prije svega detaljan prikaz karakteristika USALI-a, (11. varijante) koji ujedno predstavlja pretpostavku sudjelovanju u benchmarkingu, te hotelijerima pruža uvid u način provođenja bencmarkinga u hotelijerstvu.
benchmarking, hotelska industrija, Hrvatska, Slovenija
nije evidentirano
engleski
Guidebook for benchmarking in Croatian and Slovenian hotel industry
nije evidentirano
benchmarking, hotel industry, Croatia, Slovenia
nije evidentirano
Podaci o izdanju
Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu Sveučilišta u Rijeci
2015.
978-953-7842-27-7
335
objavljeno