Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 942006

Priručnik za benchmarking u hrvatskom i slovenskom hotelijerstvu = Priročnik za benchmarking u hrvaškom in slovenskom hotelierstvu


Priručnik za benchmarking u hrvatskom i slovenskom hotelijerstvu = Priročnik za benchmarking u hrvaškom in slovenskom hotelierstvu, Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, 2015 (prirucnik)


Naslov
Priručnik za benchmarking u hrvatskom i slovenskom hotelijerstvu = Priročnik za benchmarking u hrvaškom in slovenskom hotelierstvu
(Guidebook for benchmarking in Croatian and Slovenian hotel industry)

Urednik/ci
Janković, Sandra ; Peršić, Milena

Vrsta, podvrsta i kategorija knjige
Uredničke knjige, prirucnik, strucna

Izdavač
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu

Grad
Opatija

Godina
2015

Stranica
335

ISBN
978-953-7842-27-7

Ključne riječi
benchmarking, hotelska industrija, Hrvatska, Slovenija
(benchmarking, hotel industry, Croatia, Slovenia)

Sažetak
Benchmarking predstavlja potragu za najboljom praksom. To je postupak koji se temelji na uspoređivanju vlastitih dimenzija s onim poduzećima koja zaslužuju biti mjera vrijednosti. Primjena benchmarkinga u svjetskom hotelijerstvu ima vrlo dugačku tradiciju, prve forme benchmarking statistike bilježe se 1930ih godina. Danas u svjetskom hotelijerstvu postoji velik broj raznih publikacija u okviru kojih se objavljuju ostvareni rezultati poslovanja u hotelijerstvu, koji pojedinim hotelima mogu poslužiti u svrhu benchmarkinga. Među njima je i Benchmarking hrvatskog hotelijerstva koji nudi mogućnost mjesečnog uspoređivanja pokazatelja upravljanja prihodima, poput iskorištenosti kapaciteta, prosječne cijene sobe, ostvarenog prihoda smještaja po sobi te ukupnog prihoda hotela po sobi. Potrebno je napomenuti da se individualni pokazatelji hotela nikada ne iskazuju, već samo prosječni pokazatelji za uzorak koji sadrži najmanje tri hotela. Prilikom odabira kompseta odnosno konkurentnih hotela za usporedbu potrebno je odabrati hotele koji su po karakterstikama poput tržišni segment, cjenovni rang, lokacija ili ne nužno i broj zvjezdica vrlo slični vlastitom hotelu. Pri tome je također vrlo bitno kao kriterij uzeti u obzir i percepciju gosta. Ovaj priručnik daje prije svega detaljan prikaz karakteristika USALI-a, (11. varijante) koji ujedno predstavlja pretpostavku sudjelovanju u benchmarkingu, te hotelijerima pruža uvid u način provođenja bencmarkinga u hotelijerstvu.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Ekonomija



POVEZANOST RADA


Projekt / tema
4300-113/2012-SVLR

Ustanove
Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, Opatija

Profili:

Avatar Url Milena Peršić (urednik)

Avatar Url Sandra Janković (urednik)

Citiraj ovu publikaciju

Priručnik za benchmarking u hrvatskom i slovenskom hotelijerstvu = Priročnik za benchmarking u hrvaškom in slovenskom hotelierstvu, Opatija: Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu, 2015 (prirucnik)
Janković, S. & Peršić, M. (ur.) (2015) Priručnik za benchmarking u hrvatskom i slovenskom hotelijerstvu = Priročnik za benchmarking u hrvaškom in slovenskom hotelierstvu. Opatija, Fakultet za menadžment u turizmu i ugostiteljstvu.
@book{book, year = {2015}, pages = {335}, keywords = {benchmarking, hotel industry, Croatia, Slovenia}, isbn = {978-953-7842-27-7}, title = {Guidebook for benchmarking in Croatian and Slovenian hotel industry}, keyword = {benchmarking, hotel industry, Croatia, Slovenia}, publisher = {Fakultet za menad\v{z}ment u turizmu i ugostiteljstvu}, publisherplace = {Opatija} }