Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Kada bi mogli, koju bi ocjenu učenici dali svojim nastavnicima matematike? (CROSBI ID 662761)

Prilog sa skupa u zborniku | sažetak izlaganja sa skupa | međunarodna recenzija

Glasnović Gracin, Dubravka ; Burušić, Josip ; Šimunović, Mara ; Dević, Ivan Kada bi mogli, koju bi ocjenu učenici dali svojim nastavnicima matematike? // XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera et al. (ur.). Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru, 2018. str. 26-26

Podaci o odgovornosti

Glasnović Gracin, Dubravka ; Burušić, Josip ; Šimunović, Mara ; Dević, Ivan

hrvatski

Kada bi mogli, koju bi ocjenu učenici dali svojim nastavnicima matematike?

Poučavanje STEM predmeta u današnjem obrazovanju sve više slijedi principe nastave usmjerene na učenika, a u kojoj je sva manje zastupljen ex-cathedra pristup. Osnovne značajke ovakvog poučavanje STEM predmeta jesu podražavajuća visoka autonomija i samostalnost učenika u rješavanju problema iz STEM područja, stvaranje sadržaja, zadataka i aktivnosti prilagođenih pojedinačnim potrebama učenika, interaktivna nastava, usmjerena na razvoj kompetencija integriranja sadržaja iz različitih područja. Suvremeni trendovi u STEM području naglašavaju poučavanje u kojem učenici sami izrađuju makete, modele, mini robote, rakete, strujne krugove i sl. te pritom uče nove sadržaje često metodom uvida te pokušaja i pogrešaka. Za izvedbu ovakve nastave potrebne su modrene STEM učionice opremljene brojnom opremom, u kojoj učenici imaju 3D printere, roboti koji se mogu programirati, različite senzore za mjerenje, elektroničke setove (npr. LittleBits). Neki dosadašnjih istraživački pokušaji u STEM području rezultirali su spoznajama koje govore kako je nizak interes učenika za STEM zanimanja, kako je vrlo loša i nepovoljna obrazovna struktura roditelja u Hrvatskoj, kao prijetnja ostvarenju mnogih ciljeva u STEM području, kako je uloga socioekonomskog statusa učenika u aspiracijama prema STEM zanimanjima značajna, te kako postoji u pojedinim dijelovima obrazovnog sustava izrazito niska participacija u izvan školskim STEM aktivnostima. Dodatno, dosadašnja razmatranja su pokazala, kako je matematika kao predmet među najomraženijim predmetima među učenicima. Polazeći od jasnih teorijski izvedenih očekivanja kako postoji supstancijalna veza između interesa, stavova i motivacije učenika u STEM području i uspješnosti u STEM području, u ovom smo radu nastojali razmotriti kakva su mišljenja i stavovi o nastavi koju dobivaju vezano uz postojeće STEM školske predmete. Izložit ćemo spoznaje o tome kako učenici ocjenjuju trud i zalaganje svojih nastavnika u predmetima koji spadaju u STEM školsko područje. Nakon toga ćemo razmotriti povezanost ocjenjivanja vlastitih nastavnika s vlastitom uspješnošću u STEM školskim predmetima izmjerenom objektivnim testovima znanja. Na kraju izložit ćemo spoznaje o odnosu ocjena nastavnika, ocjena učenika i interesa učenika za STEM zanimanja.

STEM nastava, učenički interes za STEM područje, učeničke procjene učitelja, STEM postignuće

nije evidentirano

engleski

If they had the opportunity, what grade would students give their math teachers?

nije evidentirano

teaching STEM ; student interest in STEM field ; students estimate teachers ; STEM achievement

nije evidentirano

Podaci o prilogu

26-26.

2018.

objavljeno

Podaci o matičnoj publikaciji

XXI. Dani psihologije u Zadru - sažetci priopćenja

Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, MArina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina

Zadar: Odjel za psihologiju Sveučilišta u Zadru

9789533311968

Podaci o skupu

21. Dani psihologije u Zadru

predavanje

24.05.2018-26.05.2018

Zadar, Hrvatska

Povezanost rada

Matematika, Psihologija