Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi

Drama oko povijesti. Povijest i pamćenje u hrvatskoj i makedonskoj drami druge polovice 20. stoljeća (CROSBI ID 16474)

Autorska knjiga | monografija (znanstvena) | međunarodna recenzija

Baković, Ivica Drama oko povijesti. Povijest i pamćenje u hrvatskoj i makedonskoj drami druge polovice 20. stoljeća. Zagreb: Srednja Europa, 2018

Podaci o odgovornosti

Baković, Ivica

hrvatski

Drama oko povijesti. Povijest i pamćenje u hrvatskoj i makedonskoj drami druge polovice 20. stoljeća

U uvodnom se teorijskom poglavlju postavljaju osnovni okviri unutar kojih će se promišljati viđenje povijesti kakvo se nudi u analiziranim tekstovima, i to okviri shvaćanja dramskoga teksta, vremena i prostora u drami te kazališta kao prostora u kojem se na pozornici prikazuje vrlo određena prošlost pred ponekad vrlo određenom publikom. U tom se teorijskom okviru izdvaja povijesna drama kao dominantni (no ne i jedini) oblik dramskog uobličavanja prošlosti. Pitanje koje ostaje otvorenim je može li se povijesna drama shvatiti dovoljno široko da se pojmom obuhvate tekstovi koji tematiziraju, pokazuju i prokazuju povijest (osobito onu nacionalnu, odnosno onu koja se tiče određene zajednice koja želi biti ili je na putu da postane ili već jest nacijom). u uvodnom pregledu Ukrštene predstave. U uvodnom se povijesnom pregledu daje skica južnoslavenskog okvira hrvatske i makedonske (suvremene) povijesne drame s ciljem da se uputi na neke južnoslavenske drame oko povijesti koje su se umrežile i čija su se čitanja ukrstila s ovdje analiziranim tekstovima. Središnji dio knjige zauzima deset zasebnih analiza hrvatskih i makedonskih dramskih tekstova nastalih u periodu od šezdesetih do devedesetih godina 20. stoljeća, redom objave: Kole Čašule, "Crnila" ("Црнила", 1960), Marijan Matković, "General i njegov lakrdijaš" (1969), Goran Stefanovski, "Jane Zadrogaz" (1974) i "Divlje meso" ("Диво месо", 1979), Slobodan Šnajder, "Hrvatski Faus"t (1982), Jordan Plevneš, "Erigon" (1982), Goran Stefanovski, "Let u mjestu" ("Лет во место", 1982), Tahir Mujičić, Boris Senker, Nino Škrabe, "Hist(o/e)rijada" (1983), Dejan Dukovski, "Balkan nije mrtav ili magija runolista" ("Балканот не е мртов или магија еделвајс", 1992), Luko Paljetak "Poslije Hamleta" (1993) i Vladimir Stojsavljević, "Katarina Zrinska od Frankopana" (1993).

drama, povijest, pamćenje, kazalište, hrvatska književnost, makedonska književnost, južnoslavenske književnosti

nije evidentirano

engleski

Play around History. History and Memory in Croatian and Macedonian Drama in the Second Half of the 20th Century

nije evidentirano

drama, history, memory, theatre, Croatian literature, Macedonian literature, South Slavic literatures

nije evidentirano

Podaci o izdanju

Zagreb: Srednja Europa

2018.

978-953-7963-73-6

255

objavljeno

Povezanost rada

Filologija, Kazališna umjetnost (scenske i medijske umjetnosti), Književnost