Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Značaj poslovnog modela za stvaranje konkurentske prednosti poduzeća (CROSBI ID 419793)

Ocjenski rad | specijalistički sveučilišni poslijediplomski rad

Koprivnjak, Tihana Značaj poslovnog modela za stvaranje konkurentske prednosti poduzeća / Oberman Peterka, Sunčica (mentor); Osijek, Ekonomski fakultet u Osijeku, . 2017

Podaci o odgovornosti

Koprivnjak, Tihana

Oberman Peterka, Sunčica

hrvatski

Značaj poslovnog modela za stvaranje konkurentske prednosti poduzeća

Proces pokretanja i vođenja poslovnog pothvata je dugotrajan te ima nekoliko važnih faza. Svaki poduzetnički proces započinje odlukom da se postane poduzetnikom, nakon čega poduzetnik razvija svoju ideju, analizira njenu izvedivost i „pretvara“ ju u poslovni pothvat. U tom procesu, bitan korak je kreiranje poslovnog modela, na temelju kojeg se definira konkurentska prednost poduzeća. Poslovni model prikazuje cjelokupno poslovanje poduzeća, odnosno definira specifičnost poduzeća, način na koji će nastupati na tržištu, boriti se s konkurencijom, definira partnerske odnose kao i odnose s kupcima. Ovaj rad se sastoji od teorijskog i empirijskog dijela. Teorijski dio rada daje pregled relevantne literature o poduzetničkom procesu, o značenju i važnosti konkurentske prednosti, kao i o stvaranju poslovnog modela kao jedne od najvažnijih faza poduzetničkog procesa. U empirijskom dijelu rada su prikazani i analizirani poslovni modeli tri poduzeća u ICT industriji, korištenjem jednog od najpopularnijih prikaza poslovnog modela pod nazivom platno poslovnog modela (Canvas) (Osterwalder i Pigneur, 2014). Platno poslovnog modela se sastoji od devet temeljnih komponenti, koje su analizirane i kod slučajeva prikazanih u radu: segmenti kupaca, ponuda vrijednosti, kanali, odnosi s kupcima, izvori prihoda, ključni resursi, ključne aktivnosti, ključna partnerstva i struktura troškova. Uz to, komponente poslovnog modela su analizirane korištenjem okvira za vrednovanje poslovnog modela (Pfeifer et al., 2017). Temeljem provedenih analiza moguće je donijeti zaključke o poslovnom modelu malih poduzeća u ICT industriji u Hrvatskoj te utvrditi na čemu promatrana poduzeća grade svoju konkurentsku prednost.

poduzetnički proces, poslovni model, konkurentska prednost, ICT industrija

nije evidentirano

engleski

The importance of a business model for developing firms’ competitiveness

nije evidentirano

entrepreneurial process, business model, competitive advantage, ICT industry

nije evidentirano

Podaci o izdanju

105

19.07.2017.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet u Osijeku

Osijek

Povezanost rada

Ekonomija