Nalazite se na CroRIS probnoj okolini. Ovdje evidentirani podaci neće biti pohranjeni u Informacijskom sustavu znanosti RH. Ako je ovo greška, CroRIS produkcijskoj okolini moguće je pristupi putem poveznice www.croris.hr
izvor podataka: crosbi !

Povrati od ulaganja u obrazovanje u odabranim zemljama Europske unije (CROSBI ID 419767)

Ocjenski rad | doktorska disertacija

Jahić, Hatidža Povrati od ulaganja u obrazovanje u odabranim zemljama Europske unije / Obadić, Alka (mentor); Zagreb, Hrvatska, Ekonomski fakultet, Zagreb, . 2018

Podaci o odgovornosti

Jahić, Hatidža

Obadić, Alka

hrvatski

Povrati od ulaganja u obrazovanje u odabranim zemljama Europske unije

Suvremeno poimanje razvoja pozicionira obrazovanje u središte procesa. Obrazovanje kao takvo ima socijalnu i ekonomsku funkciju te doprinosi ekonomskom razvoju na dva načina: (i) direktno kroz poboljšanje i povećanje postojećeg znanja, vještina i kompetencija te na taj način direktno utječe na produktivnost, zapošljavanje i smanjenje nezaposlenosti te kroz efikasniji prijenos znanja iz sustava obrazovanja u gospodarstvo stimulirajući stvaranje gospodarstva temeljenog na znanju i (ii) indirektno kroz smanjenje izdataka za zdravstvo, socijalnu skrb i dr. Veza obrazovanja i tržišta rada je višestruka i veoma značajna. Obrazovanje povećava mogućnosti zapošljavanja (McKenna, 1996.) te smanjuje mogućnost pojave i trajanja nezaposlenosti (Devine i Kiefer, 1991.). Također, potrebno je uskladiti politike obrazovanja u tržišta rada kako bi se između ostalog minimizirali problemi odljeva mozgova (Chau i Stark, 1998.), prekvalificiranosti (Sloane, 2003.) te nedovoljne obrazovanosti (Sloane i sur., 1999.). Međutim, najvažnija interakcija obrazovanja i tržišta rada jeste kroz ostvarene zarade na tržištu rada. Zarade između ostalog i predstavljaju privatne povrati od ulaganja u obrazovanje te su iste u središtu analize ove doktorske disertacije. Temeljni cilj istraživanja je utvrditi privatne i društvene povrate od ulaganja u primarno, sekundarno i tercijarno obrazovanje u odabranim starim i novim članicama Europske unije korištenjem dviju metoda (Funkcije zarade i Metoda rezanja) temeljenih na Mincerovoj jednadžbi (Mincer, 1974.). Rezultati istraživanja pokazuju da ne postoji statistički signifikantna razlika između procijenjenih privatnih i društvenih povrata od ulaganja u primarno, sekundarno i tercijarno obrazovanje u skupinama starih i novih članica Europske unije. Nove članice Europske unije bez obzira na izazove sa kojima se susreću u „Novoj tranziciji“ konvergiraju prema starim članicama Europske unije, barem što se tiče povrata od ulaganja u obrazovanje. Rezultati straživanje u ovoj doktorskoj disertacije ukazuju na nepostojanje statistički značajnih razlika u procjenama povrata od ulaganja u obrazovanje pri korištenju dviju navedenih metoda, kao što je to bilo pretpostavljeno temeljem analize znanstvene literature. Znanstveni doprinos istraživanja se temelji između ostalog na ispitivanju univerzalnosti zaključaka o povratima od ulaganja u obrazovanje u slučaju starih i novih članica Europske unije, korištenju podataka iz jedinstvenog izvora te jedinstvene metodologije za procjenu povrata od ulaganja u obrazovanje tijekom cijelog vremenskog razdoblja za koje se vršila procjena.

povrati od ulaganja, ljudski kapital, Mincerova jednadžba, ekonomski razvoj, primarno, sekundarno i tercijarno obrazovanje, EU

nije evidentirano

engleski

Returns on investment in education in selected European Union countries

nije evidentirano

returns on investment, economic development, human capital, Mincer's equation, primary, secondary, tertiary education, EU

nije evidentirano

Podaci o izdanju

315

21.05.2018.

obranjeno

Podaci o ustanovi koja je dodijelila akademski stupanj

Ekonomski fakultet, Zagreb

Zagreb, Hrvatska

Povezanost rada

Ekonomija