Pretražite po imenu i prezimenu autora, mentora, urednika, prevoditelja

Napredna pretraga

Pregled bibliografske jedinice broj: 939877

Uloga motivacijskih čimbenika u predviđanju akademskog nepoštenja srednjoškolaca


Putarek, Vanja; Pavlin‐Bernardić, Nina; Tunjić, Luka
Uloga motivacijskih čimbenika u predviđanju akademskog nepoštenja srednjoškolaca // XXI. Dani psihologije u Zadru / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2018. str. 85-85 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)


CROSBI ID: 939877 Za ispravke kontaktirajte CROSBI podršku putem web obrasca

Naslov
Uloga motivacijskih čimbenika u predviđanju akademskog nepoštenja srednjoškolaca
(The role of motivational factors in predicting high school students' academic dishonesty)

Autori
Putarek, Vanja ; Pavlin‐Bernardić, Nina ; Tunjić, Luka

Vrsta, podvrsta i kategorija rada
Sažeci sa skupova, sažetak, znanstveni

Izvornik
XXI. Dani psihologije u Zadru / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina - Zadar : Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2018, 85-85

ISBN
978-953-331-196-8

Skup
XXI. Dani psihologije u Zadru

Mjesto i datum
Zadar, Hrvatska, 24-26.05.2018

Vrsta sudjelovanja
Predavanje

Vrsta recenzije
Domaća recenzija

Ključne riječi
akademsko nepoštenje ; samoefikasnost u samoregulaciji ; ciljevi postignuća ; uključenost ; biologija
(academic dishonesty ; self-efficacy in self-regulation ; achievement goals ; engagement ; biology)

Sažetak
Akademsko nepoštenje predstavlja učenička ponašanja koja nisu u skladu s etičkim standardima ili vrijednostima koji se smatraju prihvatljivima u određenoj kulturi. Istraživanja na hrvatskim srednjoškolcima i studentima pokazuju da je u hrvatskoj kulturi akademsko nepoštenje vrlo rašireno i prihvaćeno. Primjerice, više od 90% učenika i studenata navodi da je barem jednom prepisivalo od kolega za vrijeme ispita ili se služilo šalabahterom. Ovaj oblik akademskog nepoštenja neki autori nazivaju aktivnim varanjem i odnosi se na ponašanja kod kojih osoba na nedopuštene načine pokušava saznati informacije kako bi postigla bolji uspjeh. Još prihvaćeniji i rašireniji oblik akademskog nepoštenja je tzv. pasivno varanje, odnosno pomaganje drugima da postignu bolji uspjeh. Različiti individualni i kontekstualni čimbenici doprinose akademskom nepoštenju, poput osobina ličnosti, školskog uspjeha i nadzora nastavnika. U individualne čimbenike ubraja se i motivacija učenika, iako je njezin doprinos objašnjenju akademskog nepoštenja bio rijetko istraživan. Stoga je cilj ovog rada ispitati može li se na temelju samoefikasnosti u samoregulaciji, ciljeva postignuća i uključenosti predvidjeti razina akademskog nepoštenja na nastavi biologije kod srednjoškolaca. Pritom su odnosi među varijablama operacionalizirali u okviru Hijerarhijskog modela motivacije za postignućem. Pretpostavljeno je da samoefikasnost u samoregulaciji predviđa ciljeve postignuća, koji zatim predviđaju uključenost, a ona u konačnici predviđa akademsko nepoštenje. Nadalje, pretpostavljeno je da postoje izravne veze između samoefikasnosti u samoregulaciji te uključenosti i akademskog nepoštenja. Istraživanje je provedeno na 283 srednjoškolaca, uz korištenje baterije upitnika prilagođene za područje biologije: Skala samoefikasnosti u samoregulaciji, Skala ciljeva postignuća, Skala uključenosti te Skala varanja. Nakon konfirmatorne faktorske analize za dvije potonje skale, provedena je medijacijska analiza korištenjem analize traga. Budući da pasivno varanje nije bilo povezano s ostalim varijablama, u analizu je uvršteno samo aktivno varanje. Rezultati pokazuju da je samoefikasnost u samoregulaciji ključni prediktor aktivnog varanja. Istraživanje sugerira da je u nastavnom procesu važno poticati ciljeve ovladavanje putem uključivanja te emocionalnu i bihevioralnu uključenost kako bi spremnost učenika na aktivno varanje bila manja.

Izvorni jezik
Hrvatski

Znanstvena područja
Psihologija



POVEZANOST RADA


Ustanove:
Filozofski fakultet, Zagreb

Profili:

Avatar Url Vanja Putarek (autor)

Avatar Url Nina Pavlin-Bernardić (autor)

Citiraj ovu publikaciju

Putarek, Vanja; Pavlin‐Bernardić, Nina; Tunjić, Luka
Uloga motivacijskih čimbenika u predviđanju akademskog nepoštenja srednjoškolaca // XXI. Dani psihologije u Zadru / Nikolić, Matilda ; Tokić, Andrea ; Ćubela Adorić, Vera ; Dodaj, Arta ; Gregov, Ljiljana ; Ivanov, Lozena ; Macuka, Ivana ; Nekić, Marina ; Tucak Junaković, Ivana ; Valerjev, Pavle ; Vidaković, Marina (ur.).
Zadar: Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, 2018. str. 85-85 (predavanje, domaća recenzija, sažetak, znanstveni)
Putarek, V., Pavlin‐Bernardić, N. & Tunjić, L. (2018) Uloga motivacijskih čimbenika u predviđanju akademskog nepoštenja srednjoškolaca. U: Nikolić, M., Tokić, A., Ćubela Adorić, V., Dodaj, A., Gregov, L., Ivanov, L., Macuka, I., Nekić, M., Tucak Junaković, I., Valerjev, P. & Vidaković, M. (ur.)XXI. Dani psihologije u Zadru.
@article{article, year = {2018}, pages = {85-85}, keywords = {akademsko nepo\v{s}tenje, samoefikasnost u samoregulaciji, ciljevi postignu\'{c}a, uklju\v{c}enost, biologija}, isbn = {978-953-331-196-8}, title = {Uloga motivacijskih \v{c}imbenika u predvi\djanju akademskog nepo\v{s}tenja srednjo\v{s}kolaca}, keyword = {akademsko nepo\v{s}tenje, samoefikasnost u samoregulaciji, ciljevi postignu\'{c}a, uklju\v{c}enost, biologija}, publisher = {Odjel za psihologiju, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }
@article{article, year = {2018}, pages = {85-85}, keywords = {academic dishonesty, self-efficacy in self-regulation, achievement goals, engagement, biology}, isbn = {978-953-331-196-8}, title = {The role of motivational factors in predicting high school students' academic dishonesty}, keyword = {academic dishonesty, self-efficacy in self-regulation, achievement goals, engagement, biology}, publisher = {Odjel za psihologiju, Sveu\v{c}ili\v{s}te u Zadru}, publisherplace = {Zadar, Hrvatska} }




Contrast
Increase Font
Decrease Font
Dyslexic Font